۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰

بلیط قطار گران می‌شود

قیمت‌های بلیت قطار طبق وعده مدیرعامل راه‌آهن از دور جدید پیش‌فروش بلیت‌های قطار که از 11 مهرماه آغاز می‌شود بین 2 تا 24 هزار تومان افزایش می‌یابد‌.
کد خبر : ۱۹۸۳۹۴
صراط: قیمت‌های بلیت قطار طبق وعده مدیرعامل راه‌آهن از دور جدید پیش‌فروش بلیت‌های قطار که از 11 مهرماه آغاز می‌شود بین 2 تا 24 هزار تومان افزایش می‌یابد‌.

بنا به اعلام شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و درخواست شرکت‌های ریلی، راه‌آهن‌ در راستای توجیه مالی مطلوب‌تر شرکت‌های مسافری حمل و نقل ریلی و ارائه خدمات بهتر و با کیفیت بیشتر به مردم، با در نظر گرفتن افزایش نرخ حامل‌های انرژی در گام دوم هدفمندی یارانه‌ها، افزایش قیمت بلیت قطار شرکت‌ها را در دستور کار‌ قرار داد.
 
شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این راستا از شرکت‌های ریلی خواست ‌که بررسی‌های خود را در این باره انجام داده و هر کدام به تفکیک نتایج این بررسی‌ها را و میزان افزایش قیمت پیشنهادی با توجه به بررسی‌های تخصصی و منطقی، در هر مسیر به شرکت راه‌آهن ارائه دهند تا راه‌آهن‌ به محض دریافت بررسی‌های تخصصی شرکت‌ها و ارائه فرم‌های آنالیز هزینه‌ها که از آنها درخواست کرده‌اند، موضوع افزایش نرخ‌های بلیت قطار را بررسی کند.
 
این جدول آنالیز هزینه‌ها و نرخ‌های پیشنهادی شرکت‌ها توسط راه‌آهن بررسی ‌شد و پس از تجزیه و تحلیل، موضوع واقعی‌تر شدن نرخ‌های بلیت قطار در دستور کار قرارگرفت.
 
هفته پایانی تیرماه (24 تیر 93) بود که راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با ارسال نامه‌ای به شرکت‌های ریلی، خواستار تکمیل جدول آنالیز هزینه‌ها که پیوست آن نامه بود، شد.
 
در این راستا طبق تصمیمات راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و درخواست شرکت های ریلی، در دور جدید پیش‌ فروش بلیت‌‌ قطارها که از 10 مهرماه آغاز می‌شود، در 30 درصد قطارها افزایش قیمت نخواهیم داشت و در 70 درصد قطارها بین 2 تا 24 هزار تومان در نرخ‌ها افزایش قیمت اعمال می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: ‌به دلیل افزایش بسیار زیاد هزینه‌‌ها، شرکت‌های ریلی نسبت به قیمت‌ها نگران بودند و درخواست اضافه شدن قیمت بلیت قطار را داشتند.
 
موسوی‌نژاد ادامه داد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، پس از بررسی تمام فرم‌های آنالیز درآمد-هزینه شرکت‌های ریلی، مجوز افزایش قیمت بلیت قطار را برای آنها صادر کرد.
 
مدیرعامل رجاء ‌بیان کرد: قیمت‌های ‌بلیت قطار تا نرخ‌های واقعی و هزینه شرکت‌ها کمی فاصله داشت که با این افزایش تا حدی این فاصله‌ها کمتر شد و قیمت‌ها به نرخهای واقعی نزدیک‌تر شد.
 
* تخفیف تا 30 درصد در بلیت برخی مسیرها در ایام غیر پیک
 
وی یادآور شد: شرکت‌های ریلی رقیب جاده‌ای دارند و ممکن است در ایام غیرپیک مسافران خود را از دست بدهند بنابراین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مجوزی برای شرکت‌های ریلی مبنی بر امکان‌ اعمال تخفیف در نرخ‌های بلیت قطار صادر کرده است.
 
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء ادامه داد: اعمال تخفیف در نرخ‌های بلیت قطار موجب استقبال بیشتر مسافران از سیستم ایمنی و پاک ریلی می‌شود، در همین راستا‌ در ایام غیرپیک برای جذب بیشتر مسافر، حتی در برخی مواقع‌ تا 30 درصد تخفیف در قیمت‌های بلیت قطار اعمال شد.‌
 
مدیرعامل راه‌آهن پیش از این، از افزایش قیمت بلیت قطار‌های مسافری ناوگان از مهرماه خبر داده بود.
 
پورسید آقایی گفته بود که‌‌ آذر 92 افزایش قیمتی در نرخ‌های بلیت قطار اعمال نشد،بنابراین امسال در مهرماه پس از پایان بررسی‌های راه‌آهن و بررسی درخواست‌های شرکت‌های ریلی، اصلاحاتی در قیمت‌های بلیت قطار خواهیم داشت تا به نرخ‌های واقعی نزدیک‌تر شود.
 
بنابراین گزارش‌ این دوره از فروش بلیت‌های قطار از ساعت 08:30 روز چهارشنبه دوم مهرماه از طریق همه آژانس‌های فروش بلیت قطار در سطح کشور آغاز می‌شود که برای بازه زمانی 11 مهر تا 30 آبان‌ماه خواهد بود.
 
‌فروش اینترنتی بلیت قطار برای این دوره، از ساعت 6 صبح روز دوم مهر آغاز خواهد شد.
 
‌همچنین فروش بلیت قطار‌های بین‌المللی نیز از ساعت 12 ظهر روز دوم مهرماه آغاز می‌شود.
منبع: فارس