۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵

کشته‌شدن ۳۰۰ سرباز عراقی در حمله شیمیایی داعش

تعدادی از نمایندگان عراق اعلام کردند که ۳۰۰ نظامی ارتش این کشور در حمله شیمیایی تکفیری‌های داعش به منطقه محاصره شده «الصقلاویه» در شمال فلوجه استان الانبار کشته شدند.
کد خبر : ۱۹۸۴۸۹
صراط: تعدادی از نمایندگان استان الدیوانیه عراق در پارلمان ضمن اعلام خبر کشته شدن 300 سرباز ارتش به دست تکفیری‎های داعش در منطقه صقلاویه در شمال فلوجه اعلام کردند که داعش برای کشتار این نظامیان از گاز سمی کلر استفاده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «السومریه نیوز»، این نمایندگان پارلمان حیدر العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح و فرمانده عملیات الانبار را مسئول این کشتار دانستند و جنایت الصقلاویه را جنایت «اسپایکر دوم» بر شمردند.

«علی البدیری» امروز (دوشنبه) در نشست خبری که در مقر پارلمان برگزار شده است، گفت:«داعش پس از محاصره بیش از 400 نظامی در صقلاویه، برای اولین بار در این منطقه از گاز کلر استفاده کردند که در پی آن تعداد زیادی از آنها به دلیل خفگی کشته شدند و علاوه بر آن خودروی انفجاری را در داخل پادگاه نظامی در منطقه منفجر کردند.»

نمایندگان پارلمان و برخی از فعالان خبری روز یکشنبه گذشته در سایت های اجتماعی خبر دادند که منطقه الصقلاویه پس از کشته شدن تعداد زیادی از سربازان «تقریبا سقوط کرده» و به دست داعش افتاده است.

تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق روز شنبه گذشته خواستار اجرای عملیات نظامی فوری برای بازگشایی مسیر امدادرسانی و تقویت نیروهای نظامی در منطقه السجر و الصقلاویه در استان الانبار شدند.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز