۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶

تهران در روز اول مهر قفل شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افزایش 30 درصدی تأخیرهای صبح امروز خبر داد.
کد خبر : ۱۹۸۵۳۵
صراط: مهندس جعفر تشکری هاشمی صبح امروز در مرکز کنترل ترافیک تهران، در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی معابر سطح تهران با بیان اینکه امروز دو میلیون دانش آموز و دانشجو برای رفتن به مراکز آموزشی از حمل و نقل عمومی استفاده خواهند کرد، گفت: مطمئن هستیم هیچ چاره‌ و راه حلی برای ترافیک تهران به غیر از فراهم آوردن حمل و نقل بیشتر نیست.
 
او با بیان اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای دانشجو و دانش آموزان کارت‌ بلیت‌های مترو و اتوبوس با پنجاه درصد تخفیف را در نظر گرفته است، گفت: همچنین با توجه به افزایش مسافران مترو، چندی قبل 88 واگن جدید را به متروی تهران وارد کردیم تا فاصله قطارها را کاهش دهیم.
 
تشکری هاشمی همچنین از آموزش حرفه‌ای رانندگان سرویس مدارس خبر داد و گفت: آموزش‌های ویژه‌ای برای این افراد در نظر گرفته‌ شده است.
 
او در ادامه از ایمن سازی اطراف مدارس تهران خبر داد و گفت: تمامی این اقدامات رویکرد افزایش ایمنی و سلامت و همچنین گسترش فرهنگ حمل و نقل عمومی بوده است.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ترافیک اول مهر امسال از ساعت شش صبح آغاز شد، گفت: بزرگراه شیخ فضل الله، پل ستارخان، ورودی غرب به تهران (کرج)، اولین نقاط ترافیکی بودند که در صبح اول مهرماه ایجاد شدند.
 
تشکری هاشمی با بیان اینکه از ساعت حدودا 6:30 ترافیک سنگینی در بزرگراه‌های حکیم، همت، زین الدین و امام علی شاهد بودیم، گفت: این اوج ترافیک تا ساعت 7:30 ادامه داشت.
 
او گفت: ترافیک امروز صبح نسبت به روزهای قبل تاخیر بیشتری ایجاد کرد، اما مشکل عمده در معابر محلی و در مقابل مدارس و آموزشگاه‌ها بود که با استقرار ماموران پلیس راهور نسبت به حل و فصل سریع آن اقدام شد.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تجمع مسافران در برخی از پایانه‌ها، گفت: صبح امروز تجمع مسافران در برخی نقاط پایانه‌های اتوبوس و تاکسی را شاهد بودیم که از طریق ناوگان کمکی این مسئله حل و فصل شد.
 
او با بیان اینکه خوشبختانه تصادف جرحی تا کنون رخ نداده است، گفت: تصادفات خسارتی در معابر وجود دارد و شاید سنگین ترین تصادف خسارتی برخورد سه دستگاه خودرو در غرب به شرق اتوبان کرج - تهران باشد که با وجود آنکه این تصادف خسارتی بود، اما ترافیک سنگینی ایجاد کرد.
 
تشکری هاشمی گفت: نمودارها نشان می‌دهد که تاخیرهای امروز صبح (ترافیک) نسبت به روزهای مشابه هفته‌های قبل حدود 30 درصد افزایش داشته است هرچند که معتقدیم حجم خودروها تغییری نکرده است و تمرکز سفرها به ساعات و محل‌هایی محدود شده است.
 
او در مورد ترافیک عصرگاهی تهران نیز گفت: پیش بینی می‌شود به دلیل کوتاهی روز و عدم تغییر در حجم خودروها در هنگامه عصر نیز شاهد ترافیک باشیم که خوشبختانه با استقرار عوامل پلیس و دستگاه‌های خدمات دهنده همچون اورژانس و آتش نشانی این تردد تسهیل می‌یابد.
منبع: ایسنا