۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹

دیوید کامرون از روحانی چه می‌خواهد؟

ادعا می‌شود کامرون درخلال این ملاقات که قرار است در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شود، از روحانی خواهد خواست تا ایران هم به ائتلاف بین المللی ضدداعش بپیوندد.
کد خبر : ۱۹۸۵۳۸
صراط: دفتر نخست وزیری انگلیس سه شنبه اعلام کرد دیوید کامرون نخست وزیر این کشور با حسن روحانی رئیس جمهور ایران ملاقات خواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، این ملاقات در صورت برگزار شدن، نخستین ملاقات در این سطح عالی بین دو کشور از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سال 1979 خواهد بود.
 
ادعا می‌شود کامرون درخلال این ملاقات که قرار است در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شود، از روحانی خواهد خواست تا ایران هم به ائتلاف بین المللی ضدداعش بپیوندد.
 
نشریه ایندیپندنت هم به نقل یک منبع در دفتر نخست وزیر انگلیس نوشته که دیدار کامرون با رئیس جمهوری ایران به معنای تغییر نگرش کشورش در برابر برنامه هسته‌ای ایران نیست و این دیدار با هدف هر چه گسترده و قوی‌تر کردن ائتلاف شکل گرفته برای مبارزه با گروه موسوم به داعش است که در ماه‌های گذشته بخش‌های وسیعی از سوریه و عراق را تصرف کرده است.
 
این گفتگوی برنامه ریزی شده پس از گفتگوهای مستقیم و کم سابقه جان کری وزیر امور خارجه امریکا و محمد جواد ظریف همتای ایرانی وی صورت می گیرد.
 
اتخاذ چنین رویکردهایی در قبال تهران، نشان دهنده اراده سران کشورهای غربی برای قرار دادن حمایت قدرت های منطقه در فهرست مقابله با داعش است.
 
گروه داعش که بخش هایی از خاک عراق و سوریه را در اشغال خود دارد تاکنون به دهها مورد جنایت بیرحمانه از جمله سر بریدن و به صلیب کشیدن افراد و اتباع غربی مبادرت ورزیده است.
 
پیش بینی می شود نخست وزیر انگلیس در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل از کشورهای جهان بخواهد برای شکست گروههای افراطی از جمله داعش، با هم متحد شوند.
 
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به آمریکا سفر کرده است، وارد نیویورک شد.
 
روحانی بر اساس برنامه منتشر شده توسط سازمان ملل متحد، دومین سخنران نشست صبحگاهی روز پنجشنبه (سوم ماه - ۲۵ سپتامبر) خواهد بود.
 
خبرگزاری فرانسه در پایان نوشت: روابط انگلیس با تهران که پس از انقلاب اسلامی 1979 قطع شد، بتدریج رو به گرم شدن است.