۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷

۷ ایرانی در انتظار پاسخ تست دوپینگ

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کشورمان اعلام کرد نتیجه آزمایش دوپینگ ۷ ورزشکار ایران به زودی اعلام خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۸۶۰۹
صراط: رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کشورمان اعلام کرد نتیجه آزمایش دوپینگ ۷ ورزشکار ایران به زودی اعلام خواهد شد.
 
لطفعلی پورکاظمی اظهار داشت: 19 پزشک، فیزیوتراپ و متخصص تغذیه همراه کاروان ایران به بازی‌های آسیایی اینچئون اعزام شده‌اند. این افراد طی 4 سال گذشته در اردوهای مختلف کنار این ورزشکاران بوده‌اند و به خوبی با شرایط و روحیات آنها آشنا هستند.
 
وی در ادامه افزود: تا روز چهارم بازی‌های آسیایی خوشبختانه آسیب‌دیدگی جدی که موجب شود ورزشکاری از ادامه مسابقات منع شود نداشته‌ایم. در عین حال 170 نفر به ما مراجعه کردند که دلیل مراجعات آنها بیشتر جنبه درمان سرپایی و عفونت‌های ویروسی ساده داشته است.
 
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اعلام اینکه در این مدت 160 نفر برای فیزیوتراپی به کلینیک این فدراسیون در دهکده مراجعه کرده اند، افزود: در روزهای اخیر 7 نفر از ورزشکاران ما در رشته‌های وزنه برداری (یک نفر) و تیراندازی و قایقرانی (هرکدام 4 نفر) آزمایش دوپینگ داده‌اند.پاسخ آزمایشات آنها نیز بین 3 تا 4 روز پس از اخذ آزمایش (به زودی) اعلام خواهد شد.
 
پورکاظمی ضمن اعلام اینکه تمام ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی در بحث دوپینگ شده‌اند، افزود: برای تمام ورزشکاران و یا مربیان به صورت گروهی یا انفرادی جلساتی برگزار کرده و در خصوص عدم استفاده از مواد نیروزا به آنها آموزش لازم را داده‌ایم.
 
وی در توضیح اینکه چرا گروه پزشکی ایران در 2 بخش به ارائه خدمات پزشکی به ورزشکاران می‌پردازد، گفت: ظرفیت کاروان ایران کم بود به همین خاطر یک گروه از پزشکان و فیزیوتراپ‌های ما در پایان هفته اول بازی‌ها به ایران بازمی گردند و فردا (چهارشنبه) یک گروه 8 نفره از پزشکان دیگر به اینچئون خواهند آمد. با این کار راندمان کاری پزشکان و متخصصان ما بالاتر می‌رود و در عین حال تمام نیروهای ما می‌توانند فرصت حضور در بازی‌های آسیایی را پیدا کنند.
 
پورکاظمی در توضیح فعالیت‌های فدراسیون پزشکی ورزشی در بازی‌های آسیایی اینچئون افزود: از نظر پزشکی هر آسیبی برای ورزشکاران به وجود آید در درمانگاهی که به همین منظور در دهکده بازی‌ها آماده شده است به درمان فرد آسیب‌دیده خواهیم پرداخت. حتی اگر نیاز به جراحی باشد فرد مورد باشد در 2 بیمارستانی که آماده شده است این کار صورت می گیرد.
منبع: تسنیم