۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸

ایران اعضای القاعده را تحویل عربستان داد

یک روزنامه سعودی نوشت: عریستان سعودی 8 عضو القاعده را از ایران تحویل گرفت.
کد خبر : ۱۹۸۶۵۷
صراط: یک روزنامه سعودی نوشت: عریستان سعودی 8 عضو القاعده را از ایران تحویل گرفت.
 
روزنامه الوطن چاپ ریاض با ذکر این خبر نوشت: این اعضای القاعده، شهروند عربستان سعودی هستند.
 
قبل از این مقامات سعودی نام آنها را به عنوان افراد تحت تعقیب اعلام کرده بودند اما به تازگی وضعیت آنها به افراد بازداشت شده تغییر کرد.
 
هنوز هیچ مقام ایرانی این خبر را تایید نکرده است. تهران قبل از این بارها حضور اعضای القاعده در خاک خود را تکذیب کرده بود.
 
روزنامه القدس العربی چاپ لندن هم به نقل از خبرنگار خود در ریاض نوشت: ایران در اقدامی برای نشان دادن حسن نیت خود، شهروندان سعودی عضو القاعده را تحویل عربستان داده است.
 
در میان این افراد، یکی از سران مهم القاعده به نام "صالح القرعاوی" نیز حضور دارد. علاوه بر وی هفت نفر دیگر از اعضای القاعده که در ایران بودند تحویل مقامات ریاض شدند.
 
منابع آگاه در عربستان سعودی می گویند: همین اقدام باعث شد دیدار وزیران خارجه ایران و عربستان سعودی در نیویورک در فضای مثبت برگزار شود.
 
شماری از منابع آگاه در عربستان سعودی نیز گفته اند که دیدار وزیر خارجه این کشور و محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در نیویورک در سطح تماس مستقیم میان دو کشور برای آشنایی با مواضع و نظر دولت ایران در برابر حوادث و بحران های منطقه و راه های حل آنها و تشریح مواضع عربستان سعودی، مهم و مفید می دانند.