۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱

انتقاد معاون ظریف از رفتار هالیوودی آمریکا

معاون وزیر خارجه کشورمان گفت: اقدام آمریکا و چند کشور را ناقض حاکمیت ملی و حقوق بین‌الملل و مبنایی برای اقدامات جدید مداخله جویانه در منطقه می‌دانیم.
کد خبر : ۱۹۸۶۵۹
صراط: حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در واکنش به حمله نظامی آمریکا به سوریه گفت: راه حل مبارزه با تروریسم در ماجراجویی‌های هالیوودی نیست.  
 
وی افزود: اقدام آمریکا و چند کشور را ناقض حاکمیت ملی و حقوق بین الملل و مبنایی برای اقدامات جدید مداخله جویانه در منطقه می‌دانیم.  
 
معاون وزیر خارجه اظهار داشت: تکیه بر راه حل‌های مداخله جویانه قبلی، خود از جمله عوامل رشد تروریسم فعلی است.  
 
امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران حمله هوایی آمریکا به مناطقی از سوریه و ابعاد آن را با حساسیت و دقت دنبال می‌کند.  
 
معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: از نگاه تهران هرگونه اقدام نظامی در جغرافیای سوریه بدون درخواست دولت این کشور و رعایت حقوق بین الملل، پذیرفتنی نیست زیرا مبارزه با تروریسم نمی‌تواند مبنایی برای نقض حاکمیت ملی کشور‌ها باشد.  
 
وی گفت: ما ضمن تاکید بر ضرورت مقابله مسئولانه، شفاف و صادقانه کشور‌ها با تروریسم بر رعایت قوانین و موازین شناخته شده بین المللی و حقوق ملت‌ها در این باره تاکید داریم.  
 
امیرعبداللهیان در پایان اظهار داشت: تهران با توجه به پیامدهای این اقدام، بررسی‌ها و مشورت‌های خود را با مقام‌های دمشق و دیگر طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی از جمله سازمان ملل متحد فعالانه ادامه می‌دهد.