۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴

افراد کلاهبردار معمولا ولخرج هستند

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان با تاکید بر اینکه افراد کلاهبردار معمولاً شیک پوش، حراف و ولخرج هستند گفت: کلاهبرداری که با «وعده اشتغال» از شهروندی مبلغ 7 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود توسط پلیس آگاهی دستگیر شد.
کد خبر : ۱۹۸۶۶۶
صراط: فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان با تاکید بر اینکه افراد کلاهبردار معمولاً شیک پوش، حراف و ولخرج هستند گفت: کلاهبرداری که با «وعده اشتغال» از شهروندی مبلغ 7 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود توسط پلیس آگاهی دستگیر شد.

سرهنگ "هادی ثمره" با اعلام این خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی شهر سیرجان در پی گزارش شهروندی مبنی بر اینکه فردی به بهانه وعده اشتغال فرزندش از طریق رمالی، مقادیری وجوه نقد از وی دریافت کرده است، تحقیقات خود را برای دستگیری عامل این کلاهبرداری آغاز کردند.

وی با اشاره به پیگیری‌های شبانه روزی و تجسس‌های پلیس، تصریح کرد: مظنون اصلی پرونده این کلاهبرداری که فردی تبعه پاکستان بود شناسایی و دستگیر شد.

ثمره بیان کرد: در بازجویی‌های به عمل آمده، متهم در ابتدا منکر هر گونه کلاهبرداری شد اما با مشاهده مدارک و مستندات موجود لب به اعتراف گشود و به دریافت 7 میلیون ریال وجوه نقد از این شهروند اعتراف کرد.

وی عنوان کرد: در ادامه تحقیقات ماموران پلیس آگاهی مشخص شد که این فرد از سادگی بعضی از شهروندان سوء استفاده می‌کند و با وعده حل مشکلات، از طریق رمالی و دعانویسی اقدام به کلاهبرداری می نماید.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این متهم از طریق دادسرا روانه زندان شد خاطرنشان کرد: افراد کلاهبردار معمولا شیک پوش، حراف و ولخرج هستند و با دادن وعده ازدواج، تامین شغل، حل مشکلات، دادن گذرنامه و گواهینامه و ... قصد کلاهبرداری را دارند که شهروندان باید با هوشیاری پس از اطمینان از نیت پلید طرف مقابل مراتب را سریع به مراکز 110 پلیس اطلاع دهند.
منبع: ایسنا