۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰

اعتراف کره‌ای‌ها به میزبانی ضعیف‌شان

یک روزنامه معتبر کره‌ای با انتشار گزارشی میزبانی ضعیف این کشور در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی را زیر سوال برد.
کد خبر : ۱۹۸۷۲۳
صراط: هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از تاریخ 28 شهریور در شهر اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و 9501 ورزشکار از 45 کشور در 36 رشته مختلف به رقابت با یکدیگر پرداخته‌اند. در حالی که تنها 4 روز از شروع این مسابقات می‌گذرد اینچئون میزبان شایسته‌ای در برگزاری این تورنمنت معتبر نبوده و ضعف در برگزاری این مسابقات به حدی زیاد بوده که حتی خود کره‌ای‌ها هم به این موضوع اعتراف کرده‌اند.

روزنامه «times Korea» با انتقاد از وضعیت برگزاری بازی‌های آسیایی 2014 گزارش داد، یک توریست ژاپنی امروز (سه‌شنبه) در شکایت به وضعیت ضعیف حمل‌و‌نقل موجود در اینچئون عنوان کرد که این وضعیت مضحک و بی‌معنی است. مسئولان برگزاری مسابقات باید حداقل اجازه می‌دادند تا تاکسی‌ها حق تردد در دهکده بازی‌ها را پیدا کنند.

بر اساس این گزارش هیچ وسیله نقلیه‌ای به غیر از برخی وسایل نقیله وی‌آی‌پی و دارای مجوز حق تردد در محل برگزاری بازی‌ها را ندارند. تاکسی‌ها هم از ورود به دهکده بازی‌ها منع شده‌اند و افرادی که برای تماشای بازی به اینچئون آمده‌اند باید وسایل نقلیه شخصی خود را بیرون از این منطقه پارک کنند و مسیر باریک یک و نیم کیلومتری را با اتوبوس  در حاشیه کوهستان طی کنند تا به محل مسابقات برسند.

نکته جالب اینجاست که اتوبوس‌ها هر 20 دقیقه یک بار حرکت می‌کنند و همین موضوع معطلی هوادارن را در بردارد. این مشکل به هنگام خروج از ورزشگاه‌ها هم به چشم می‌خورد چرا که اتوبوس‌ها تنها زمانی اقدام به حرکت می‌کنند که بیش از 10 نفر مسافر داشته باشند. معضل حمل‌و‌نقل نه‌تنها برای توریست‌ها و تماشاگران وجود دارد بلکه ورزشکاران هم با این مشکل دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است؛ در این رقابت‌ها در حدود 13 هزار و 500 نفر راهنما و  داوطلب به برگزاری بازی‌های آسیایی کمک می‌کنند که بیشتر آنها دانشجو و یا افراد مقیم شهر اینچئون هستند ولی کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی اعلام کرد در مواردی حتی خود این راهنماها هم مشکل‌ساز شده‌اند و رفتارهایی بی‌ملاحظه از خود بروز داده‌اند. در یکی از این موارد زمانی که تیم بیسبال کره‌جنوبی در ورزشگاه موکدونگ تمرین می‌کرد راهنماها به زمین آمدند و از بازیکنان کره خواستند توپ‌های بیسبال را امضا کنند و به عنوان یادگاری به آنها بدهند ولی مسئولان برگزاری مسابقات جلوی آنها را گرفتند و عنوان کردند که این توپ‌ها باید تا پایان مسابقات در تمرینان تیم کره باقی بمانند و کسی حق خارج کردن آنها را ندارد. در کنار این راهنماها برای عکس یادگاری گرفتن نزد بازیکنان محبوب خود رفتند که همین مسئله باعث عصبانیت ریو جونگ‌ایل، مربی بیسبال کره جنوبی شد.

گزارش این‌گونه ادامه پیدا می‌کند که سالن تیراندازی اونگنیون هم که با هزینه‌ای بالغ بر 28 میلیون دلار نوسازی شده است ناراحتی برخی ورزشکاران، تماشاگران و خبرنگاران را در بر داشته است. کیم سئون‌‌ایل، سرمربی تیم تیراندازی کره‌جنوبی با اشاره به اینکه فضای بین هر تیرانداز استاندارد نیست، گفت: باید صادق باشیم، سالن تیراندازی که برای این مسابقات در نظر گرفته شده، در حد بین‌المللی نیست.

یکی از عکاسان حاضر در محل مسابقه تیراندازی روز یک‌شنبه عنوان کرد این سالن بیش از حد شلوغ است و افرادی که یونیفورم (راهنما) بر تن دارند، اصلاً آموزش ندیده‌اند. مشکل به همین جا ختم نشد چرا که روز دوشنبه هم در جریان این مسابقات جایگاهی برای قرار دادن اسلحه ورزشکاران تعبیه نشده بود و ورزشکاران سلاح‌های خود را به زمین گذاشتند.

«times Korea» در پایان گزارش داد؛ در حالی که در تورنمنت‌های اینچنینی همانند المپیک و رویدادهای ورزشی بین‌المللی مشعل بازی‌ها باید تا پایان مسابقات روشن بماند، مشعل بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون تنها یک روز پس از روشن شدنش در شب دوم مسابقات به دلیل نقص فنی به مدت 12 دقیقه خاموش شد. البته این تنها خاموشی این بازی‌ها نبود چون در ابتدای همین روز (شنبه) در سالن ورزشی جیمناسیوم جیانگ جایی که مسابقات بدمینتون بانوان در حال برگزاری بود به علت قطع برق تابلوی اعلام نتایج خاموش شد و بازی‌ها به مدت 5 دقیقه به تأخیر افتاد.

روز یکشنبه در همین ورزشگاه در مرحله یک‌چهارم نهایی بدمینتون مردان تیم کره‌جنوبی با نتیجه 3 بر 2 از سد ژاپن گذشت ولی ژاپنی‌ها به این موضوع اعتراض داشتند بادی که توسط سیستم تهویه مطبوع سالن تولید می‌شد به سود تیم کره بوده است هرچند اعتراض ژاپنی‌ها وارد نشد چون کره هم مدعی شد آنها هم در چنین شرایطی در نیمه زمین مخالف بازی کرده‌اند و شرایط یکسان بوده است.


منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز