۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹

اظهارات‌الحوثی به‌مناسبت پیروزی مردم‌یمن

عبدالملک الحوثی در سخنرانی خود به مناسبت کناره گیری دولت و در نتیجه اعتراضات مردمی ضمن اعلام اینکه این پیروزی متعلق به همه مردم یمن است، پیروزی انقلاب را به مردم کشورش تبریک گفت.
کد خبر : ۱۹۸۷۳۳

صراط: «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن لحظاتی قبل سخنرانی خود را در جمع هزاران یمنی که برای برگزاری جشن پیروزی «انقلاب» این کشور آمده بودند،آغاز کرد.

به گزارش تلویزیون المسیره یمن،‌ وی ضمن تبریک به مردم به مناسبت پیروزی «انقلاب مردمی» اعلام کرد که این پیروزی متعلق به همه یمنی ها است.

وی تاکید کرد: بعضی نیروهای عربی، منطقه ای و بین المللی علیه اراده ملت یمن موضع گیری کرده بودند. ملت یمن پیروز شد، زیرا برای رسیدن به خواسته های مشروع انقلاب کرده بود.

پیروزی انقلاب یمن نتیجه تلاش مردم و ارتش یمن بود

عبدالملک الحوثی گفت: پیروزی انقلاب یمن نتیجه تلاش مردم و ارتش یمن بود.

ملت یمن با هوشیاری و اراده خود در این انقلاب شرکت کرد. ما این پیروزی را به ملت یمن تبریک می گوییم. این پیروزی به لطف تلاش مردمی و همکاری ارتش یمن محقق شد.

الحوثی افزود: انقلابیون در یمن مانند بعضی کشورها از طرف های خارجی پول دریافت نکردند، بلکه این انقلاب نتیجه تلاش ملت یمن بود.

وی افزود: ارتش ملی بودن خود را اثبات کرد؛ زمانی که دست کشورهای خارجی علیه مردم را رد کرد.

رهبر انصارالله یمن افزود پیروزی انقلاب یمن که در توافق با دولت متجلی شد پیروزی برای همه مردم یمن است.دولت جدید نمونه‌ای از یک دولت ملی با مشارکت همگان است.

وی تاکید کرد: «محسن الاحمر»، مشاور نظامی یمن تلاش می کرد تا سیطره خود را بر کل یمن و یمنی‌ها گسترش دهد.

عبدالملک الحوثی گفت: مردم امروز در ابتدای مسیر صحیح قرار گرفتند اما در برابر معضل فساد قرار دارند.

تشکر از ارتش یمن

وی همچنین از ارتش یمن تشکر کرد و گفت: ما به ارتش یمن که حاضر نشد ابزاری برای سرکوب انقلابیون باشد و در جنایت علیه مردم شرکت کند، تبریک می گوییم. ارتش یمن نقش مثبتی را ایفا کرد و حاضر نشد سپر حامی فاسدان باشد.

ملت یمن با هوشیاری و اراده خود در این انقلاب شرکت کرد. ما این پیروزی را به ملت یمن تبریک می گوییم. این پیروزی به لطف تلاش مردمی و همکاری ارتش یمن محقق شد.

الحوثی افزود: انقلابیون در یمن مانند بعضی کشورها از طرف های خارجی پول دریافت نکردند، بلکه این انقلاب نتیجه تلاش ملت یمن بود.

گامهای بعدی باقی مانده است

وی تصریح کرد: پیروزی که محقق شد گام اولی است که برداشته شد اما گام‌های دیگر باقی مانده است.

عبدالملک الحوثی افزود: برای حل بحران کشور نمی توان به خارج از کشور نگاه کرد و هیچ کس به جزء ملت یمن نمی تواند مشکلات کشورشان را حل کند.

وی تاکید کرد که مقابله با چالش مستلزم داشتن ایمان به اصل شراکت است و این اصلی است که همگان باور دارند.

دعوت از همه جریان های سیاسی برای کمک به تشکیل دولت جدید

وی در ادامه سخنرانی خود اعلام کرد که بدون تسویه حساب با هیچ جریانی باید از استبداد و خودکامگی رهایی پیدا کنیم. از همه جریان های سیاسی کشور می خواهیم که برای اجرای بندهای توافق نامه یاری کنند.

موضوع جنوب یمن به صورت عادلانه حل شود

عبدالملک الحوثی افزود: مسئله جنوب یمن هم باید به صورت منصفانه حل و فصل شود و به مظلومیت مردم جنوب یمن به صورت عادلانه رسیدگی شود.

هیچ کس حق تحمیل خود به مردم یمن را ندارد

رهبر انصارالله یمن افزود: باید روابط دوستانه بین جریان های سیاسی در کشور بر اساس همزیستی مشترک تقویت شود و هر مشکلی با مذاکره حل شود.

من همچنین از حزب سلفی «الاصلاح» دعوت کرد که به عنوان یک حزب در شراکت ملی در یمن مشارکت کند. ما دستان خود را به سوی حزب «الاصلاح» برای صلح و اصلاحات در چارچوب مشارکت و همکاری ملی دراز می کنیم.

القاعده چالش امنیتی ملت یمن محسوب می شود

عبدالملک الحوثی درپایان افزود: چالش امنیتی برای ملت یمن گروه القاعده است. القاعده و دیگر گروه های وابسته به آن ساخته و پرداخته نهادهای اطلاعاتی کشورهای خارجی هستند لذا همگان باید برای مقابله با خطر تروریسم با یکدیگر همکاری کنند.

وی با بیان اینکه نباید هیچ حمایت سیاسی از القاعده وجود داشته باشد، گفت: کمیته های مردمی می توانند در کنار ارتش و نیروهای امنیتی برای برقراری امنیت و ثبات در کشور ایفای نقش کنند تا در چالش امنیتی مقابله با القاعده پیروز شویم.

هزاران یمنی که در مراسم سخنرانی عبدالملک الحوثی شرکت داشتند پس از پایان این سخنرانی با سردادن شعار الله اکبر سخنان وی را تایید کردند.

منبع: فارس