۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳

شهیدی که ایثار را در جبهه درس می‌داد

یکی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس گفت: در نزدیکی سلیمانیه رزمنده‌ای به نام حسن شیرازی درس ایثار و شجاعت را به همرزمان خود فرا می‌داد که بعدها به شهادت رسید.
کد خبر : ۱۹۸۷۷۸
صراط: محمد قاسم بابایی امشب در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان اظهار داشت: حضور رزمندگان دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل برای دفاع از ارزش‌های انقلابی و جهاد در راه حفاظت از فرهنگ دینی اسلام بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی فضای حاکم بر جامعه ایران اسلامی را احیا کرده بود.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بیان داشت: جبهه دانشگاه انسان سازی و کسب معنویات و فیوضات الهی بود که هر کس به اندازه ظرف وجودی خویش از آن بهره‌مند می‌شد و رزمندگانی هم که به درجه رفیع شهادت نائل شدند انسان‌هایی بی ادعا و مخلص در مسیر جهاد در راه خدا بودند.

رزمنده 8 سال دفاع مقدس با یادآوری فضای معنوی عملیات‌های دفاع مقدس افزود: رزمندگان انقلاب اسلامی برای ایثار و فدا کردن جان خود در نبرد با دشمن بعثی از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و پیشگام در برگزاری مراسم معنوی جبهه از جمله زیارت عاشورا و دعای کمیل بودند.

وی با اشاره به اخلاص و خضوع رزمندگان در انجام کارها در جبهه گفت: ایثارگران و جانبازان 8 سال دفاع مقدس در هر لباسی از جمله به عنوان یک سپاهی و یا ارتشی و با هرگونه مسئولیت و شغل‌های اجتماعی، تنها خود را به عنوان بسیجی و جان‌نثارانی مخلص برای هر نوع کاری در جبهه معرفی می‌کرده و هیچ گاه خود را از دیگران برتر نمی‌پنداشتند.

بابایی تصریح کرد: رزمندگان ما با عشق به ولایت و پیروی از فرامین امام خمینی (ره ) و عشق به جهاد و یاری دین خدا گام در مسیر شهادت و ایثار می‌نهادند و با اطاعت محض از دستورات ولایت فقیه در دفاع از میهن اسلامی ایران جان خود را فدا کردند.

وی ضمن تشریح خاطره‌ای از روزهای پرشور جبهه‌های دفاع مقدس گفت: در منطقه‌ای از مناطق عملیاتی عراق و در قله شیخ محمد در نزدیکی سلیمانیه رزمنده‌ای به نام حسن شیرازی درس ایثار و شجاعت را به هم‌رزمان خود یاد داد و در حالی که آتش خمپاره و گلوله‌های جنگی دشمن بعثی از زمین و آسمان بر سر رزمندگان می‌ریخت برای نجات مجروحانی که در پشت خاکریزها و حمله دشمن گرفتار شده بودند می‌شتافت که بعدها به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حفظ و یاد خاطره شهدا علاوه بر زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت احیای ارزش‌هایی است که رزمندگان 8 سال دفاع مقدس برای حفاظت از آن ارزش‌ها جان با ارزش خود را فدا کردند و موجب تعالی نام جمهوری اسلامی ایران در جهان شدند.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز