۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰

باند جعل اسناد دولتی متلاشی شد

باند جعل مهر، اسناد و اوراق سازمان های دولتی و خصوصی در استان چهارمحال وبختیاری شناسایی و متلاشی شد.
کد خبر : ۱۹۸۸۱۴
صراط:  فرمانده انتظامی استان چهارمحال وبختیاری روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه های استان گفت: درپی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت چند نفر در جعل حرفه ای و گسترده مهر، اوراق و کارت های معافیت سربازی، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی شهرستان لردگان قرار گرفت.

سرهنگ نورعلی یاری افزود: با انجام کار اطلاعاتی و پلیسی، رییس باند شناسایی و در یک عملیات غافلگیر کننده دستگیر شد که پس از مواجهه با مستندات پلیس، راز اقدامات مجرمانه خود و همدستانش را فاش کرد.

وی ادامه داد: این متهم با همدستی 9 تن دیگر با جعل مهر، اسناد و اوراق سازمان های دولتی و خصوصی مبالغ هنگفتی را دریافت می کردند که دستگیری دیگر متهمان در دستور کارگروه ویژه رسیدگی کننده به این پرونده قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان چهارمحال وبختیاری با اشاره به دستگیری دیگر اعضای این باند، گفت: در رسیدگی به این پرونده بیش از هزار مورد جعل اسناد کشف شد و تحقیقات تکمیلی در این زمینه همچنان ادامه دارد.

وی از شهروندان خواست درصورتی که اطلاعاتی در این زمینه دارند با تماس با پلیس 110 و سامانه 197، موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

یاری همچنین گفت: برابر دستور صریح مرجع قضایی رسیدگی کننده به پرونده، مشمولانی که با این شیوه کارت معافیت پزشکی یا کفالت دریافت کرده اند،اگر خود را به پلیس آگاهی لردگان معرفی کنند و کارت خود را تحویل دهند از تعقیب کیفری معاف می شوند در غیر این صورت طبق مقررات با آنان برخورد خواهد شد.
منبع: ایرنا