۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶

یک قاتل در نوشهر اعدام شد

قاتلي که با همراهی دو نفر، اموال مسافری را سرقت و وی را به قتل رسانده بود، سحرگاه امروز چهارشنبه در نوشهر به دار مجازات آويخته شد.
کد خبر : ۱۹۸۸۲۸
صراط: قاتلي که با همراهی دو نفر، اموال مسافری را سرقت و وی را به قتل رسانده بود، سحرگاه امروز چهارشنبه در نوشهر به دار مجازات آويخته شد.

دادستان عمومی و انقلاب نوشهر با تشریح پرونده این قتل گفت: فردی بنام " ج- ن" با همراهی دو نفر دیگر در سال 83 مبادرت به سوار کردن مسافری بنام "غلام عباس اسدی" از تهران به مقصد چالوس می کنند که در بین راه با سرقت و زورگیری اموال، وی را در نهایت  به قتل می رسانند.

کیومرث حمزه صولتی در این باره افزود: پس از وقوع قتل و عملیات پلیسی بلافاصله پرونده تشکیل شد و در شعبه 16 دادگاه تجدیدنظر استان مازندران و دادگاه بدوی حکم قصاص برای متهم اصلی و حبس برای دو تن دیگر بدلیل معاونت در قتل صادر شد.

وی افزود: پس از سیر مراحل قانونی پرونده متهمان در دادگاه کیفری مازندران مورد رسیدگی قرار گرفت و دادنامه‌های صادره نیز در شعبات 37 دیوان عالی کشور مورد تایید و قطعیت قرار گرفت.

حمزه صولتی تصریح کرد: بعد از تنفیذ و کسب اجازه از ریاست قوه قضاییه احکام قصاص نفس محکوم علیه با رعایت تشریفات قانونی آیین‌نامه و براساس احکام قصاص مصوب سال 1382 پس از صدور نیابت از طرف دادسرای ساری به دادسرای نوشهر در سحرگاه امروز، دوم مهر ماه سال 93 در محوطه زندان نوشهر به اجرا در آمد.

وی خاطرنشان کرد: حکم قصاص قبل از طلوع آفتاب توسط اولیاء دم شخصاٌ به اجرا در آمد.

دادستان عمومی و انقلاب نوشهر اجرای حکم قصاص را از احکام الهی و حق اولیای دم مقتول دانست و گفت: با اجرای حکم قصاص ضمن آنکه محکوم علیه به جزای اعمال خود می‌رسد درس عبرت و ارعاب برای دیگران است که قصد ارتکاب اعمال مجرمانه دارند در واقع عاملی بازدارنده خواهد بود.

منبع: مهر
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز