۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷

پیامک راز جنایت را بعد از یک سال فاش کرد

فرمانده انتظامی شبستر آذربایجان‌شرقی: قاتل پیرزن 66 ساله بعد از یکسال توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر : ۱۹۸۸۳۰
صراط: سرهنگ علی صفائی فرمانده انتظامی شبستر آذربایجان‌شرقی در تشریخ این خبر گفت: پرونده‌ای به دادخواهی فردی به هویت معلوم اهل روستای کندرود از طریق شعبه جزایی دادگاه صوفیان مبنی بر فوت مشکوک خانمی 66 ساله در منزل مسکونی‌اش واقع در این روستا که به صورت انفرادی زندگی می‌کرد به این یگان واصل شد و بلافاصله تحقیقات اولیه آغاز و مشخص شد خانم یاد شده در مهرماه سال گذشته فوت و توسط اهالی روستا کفن و دفن شده است.

سرهنگ صفایی ادامه داد: در این خصوص هیچگونه معاینه ظاهری انجام نگرفته بود؛ لذا جهت مشخص شدن علت تامه فوت از پزشکی قانونی استعلام بعمل آمد و نتیجه نشان داد به علت گذشت مدت زمان و امکان فساد نعش اظهار نظر نسبی می‌تواند باشد به همین جهت و نیز جهت حفظ حرمت جسد از نبش قبر منصرف و پرونده بدون هیچگونه سرنخی همچنان در ابهام ماند.

وی افزود: در تحقیقات گسترده‌ای که از اهالی این روستا در چندین مرحله انجام شد، چندین نفر به عنوان مظنون شناسایی و مورد تحقیق قرار گرفته اما نتیجه‌ای عاید نشد، به طوری که اولیای دم متوفی بصورت کتبی از مظنونان اعلام رضایت و خواستار منع تعقیب شدند.

فرمانده انتظامی شبستر آذربایجان‌شرقی در ادامه بیان داشت: با این حال و علیرغم نبود هیچگونه سرنخی با هماهنگی اطلاعات جنایی پلیس آگاهی استان و استفاده از روش‌های کاملاً فنی و اطلاعاتی و بررسی مدارک و دلایل موجود و همچنین کشف سرنخ در خصوص موضوع، شخصی به هویت (ح – م) اهل همان روستا شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به یگان انتقال داده شد.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه متهم در تحقیقات اولیه منکر قضیه بوده و علت ارسال پیامک با موضوع قتل متوفی را شوخی با قصد اخذ پول از دوستش اعلام می‌نمود اما با انجام عملیات روانی و تحقیقات فنی و پلیسی سرانجام لب به اعتراف گشود.

فرمانده انتظامی شبستر خاطر نشان کرد: به جهت اثبات ادعای وی صحنه قتل بازسازی شد و با تکمیل پرونده متهم به دادگاه عمومی صوفیان معرفی و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان تبریز گردید.