۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵

پیشنهادی درباره بیمه مشاوره ازدواج

کد خبر : ۱۹۸۸۶۵
صراط: یک کارشناس امور خانواده با اشاره به لزوم بیمه خدمات مشاوره پیش از ازدواج گفت: ازدواج‌های مبتنی بر شناخت نادرست هزینه های زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند و طلاق‌های عاطفی یکی از تبعات بیمه نبودن خدمات مشاوره پیش از ازدواج است.

افسانه نیک‌راد به لزوم تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات مشاوره پیش از ازدواج اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی و با توجه به اینکه نگرش مردم نسبت به مشاوره‌های پیش از ازدواج تا حدود زیادی بهبود پیدا کره است، اما همچنان هزینه ها به گونه‌ای است که تمام خانواده‌ها نمی‌توانند از خدمات مشاوره‌ای پیش از ازدواج استفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر مسئولان از شرایط ازدواج جوانان پیش‌بینی صحیحی داشته باشند و این احتمال را بدهند که بعد از اینکه آنها وارد زندگی مشترک شدند چه مسائلی ممکن است زندگی آنها را تهدید کند، به لزوم مشاوره واقف می‌شوند.

این کارشناس امور خانواده افزود: به عنوان مثال، تفاوت تیپ‌های شخصیتی در میان زوجین در بسیاری از موارد منجر به ایجاد مسائلی می‌شود که تنها چند روز بعد از عقد آنها را به این نتیجه می‌رساند که از هم جدا شوند و یا در گذشته در خصوص دختران و پسرانی که دچار افسردگی بودند مطرح می‌کردند که اگر ازدواج کنند بهبود پیدا می‌کنند، در صورتی که این یک اشتباه بزرگ است چرا که در آن شرایط فرد تنها به دنبال راه‌حلی است که از شرایط فعلی خود فرار کند و انتخاب صحیحی نخواهد داشت.

نیک‌راد تصریح کرد: تمام اینها هزینه‌ها خسارت‌هایی است که به جامعه تحمیل می‌شود و اگر بخشی از این هزینه‌ها را از طریق تحت پوشش بیمه قرار دادن خدمات مشاوره‌ای پیش  از ازدواج تقبل کنیم و آن را مانند آزمایش خون و ژنتیک الزامی کنیم دیگر شاهد آمار رو به فزونی طلاق در جامعه نخواهیم بود.

وی همچنین به گسترش طلاق‌های روانی در بین زوج‌های جوان اشاره کرد و گفت: متأسفانه این پدیده نتیجه انتخاب‌های نادرست است و هم‌اکنون در حال افزایش است. آنها به صورت قانونی از هم طلاق نمی‌گیرند اما در رفتار و جریان‌های اجتماعی از هم جدا هستند و متأسفانه این موضوع رفتارهای خارج از عرف را ایجاد می‌کند.

این کارشناس امور ازدواج گفت: اگر تنها بخش کوچکی از هزینه‌ای را که صرف ورزش‌هایی مانند فوتبال می‌شود به خدمات مشاوره‌ای پیش از ازدواج اختصاص دهند، می‌توانند بخش زیادی از هزینه‌هایی را که به صورت ناخودآگاه به جامعه تحمیل می‌شود بگیرند و این موضوع تنها نگاه موشکافانه و دید واقع‌بینانه نیاز دارد.

نیک‌راد ادامه داد: بنابراین اگر یک برنامه‌ریزی کنیم که بیمه مشاوره پیش از ازدواج الزامی شود بسیاری از خسارت‌ها و هزینه‌های مالی و روانی کاهش پیدا می‌کند، چرا که ما در هنگام خرید یک خودرو آن را بیمه می‌کنیم اما برای یک عمر زندگی، هنوز به فکر اینگونه تدابیر نیفتاده‌ایم و این موضوع نیازمند یک فرهنگ‌سازی دقیق است که امیدواریم به زودی خبر تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات مشاوره‌ای پیش از ازدواج از سوی مسئولان اعلام شود تا آمار طلاق در جامعه به طور محسوسی کاهش پیدا کند.
منبع: فارس