۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷

چند مدال رنگارنگ دیگر برای کاروان ایران +حاشیه‌ها از حالت تهوع مرد طلایی تا اشک شوق بانوی نقره‌ای ایران

کد خبر : ۱۹۹۱۰۱
صراط: صبح امروز کاروان ورزشی کشورمان در بازی های آسیایی اینچئون صاحب چند مدال رنگارنگ دیگر شد.

تیم روئینگ دو نفره مردان مدال برنز را بدست آورد

تیم روئینگ دو نفره مردان در بازی‌های آسیایی به عنوان سومی رسید و مدال برنز را تصاحب کرد.

در آخرین روز از مسابقات روئینگ در بازی‌های آسیایی تیم روئینگ دو نفره مردان ایران با ترکیب رهنما و شجاعی به مصاف پاروزنانی از کره جنوبی، چین تایپه، قزاقستان، چین و هند رفت و در جایگاه سوم قرار گرفت و مدال برنز را تصاحب کرد.

چین و چین تایپه اول و دوم شدند و ایران با زمان 6 دقیقه و 33 ثانیه و 22 صدم ثانیه مدال برنز را بدست آورد.

کیومرث هاشمی، امینی رئیس فدراسیون قایقرانی، نصرالله سجادی، ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس و حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مسابقات قایقرانی حضور داشتند و این رقابت را از نزدیک تماشا کردند.

 شجاعی: خوشحالم زحمات به بار نشست و مدال گرفتیم/ خوش شانس بودیم دیروز مسابقه ندادیم

عضو تیم روئینگ دو نفره مردان کشورمان گفت: خدا را شکر می‌کنم که زحمات ما به ثمر نشست و ضمن کسب مدال توانستیم رکورد ایران را ارتقا دهیم.

مجتبی شجاعی پس از دستیابی به مدال برنز بخش روئینگ دو نفره مردان مسابقات قایقرانی بازی‌های آسیایی اینچئون عنوان کرد: برای رسیدن به این مدال زحمات زیادی کشیده بودیم و خوشحالم این زحمات به ثمر نشست.

وی افزود: سطح مسابقات خیلی بالا بود و خوشبختانه توانستیم تایم خوبی را به ثبت برسانیم و به مدال برنز برسیم.

عضو تیم روئینگ دو نفره مردان کشورمان خاطرنشان کرد: خدا را شکر می‌کنم که زحمات ما به ثمر نشست و ضمن کسب مدال توانستیم رکورد ایران را ارتقا دهیم.

شجاعی تصریح کرد: خوش شانس بودیم که رقابت ما دیروز و در آب و هوی بارانی برگزار نشد. امروز شرایط آب و هوایی خوب بود و توانستیم مزد رحمات خود را بگیریم.

وی که با عنوان پنجمی بازی‌های آسیایی گوانگجو در مسابقات اینچئون شرکت کرده است، یادآور شد: اردوی چین به شخصه به من خیلی کمک کرد تا خود را بالا کشیده و رکوردهای بهتری از خود برجا بگذارم.

 شادی مدال طلای روئینگ تک نفره را بر گردن آویخت

قایقران تیم کشورمان به مقام اول روئینگ تک نفره بازی‌های آسیایی رسید.

محسن شادی ملی‌پوش تیم روئینگ تک‌نفره کشورمان در فینال این رشته به مصاف حریفان خود رفت و در پایان توانست به مقام اول و مدال طلا دست پیدا کند.

شادی در این مسابقه زمان 7 دقیقه و 5 ثانیه و 66 صدم ثانیه را ثبت کرد.

نمایندگان کره جنوبی و هند دوم و سوم شدند.

 پراش در دوچرخه‌سواری کایرین پنجم شد/ دانشور به دور دوم راه یافت

دوچرخه‌سوار ماده کایرین کشورمان موفق شد به دور دوم راه پیدا کند.

مرحله مقدماتی مسابقات دوچرخه‌سواری ماده کایرین برگزار شد که محمود پراش در گروه شش نفره به رتبه پنجم رسید و در گروه شانس مجدد نیز در جایگاه سوم قرار گرفت.

در گروه سوم، محمد دانشور دوم شد و به دور دوم راه یافت.

 شادی دچار حالت تهوع شد/ خروج ورزشکار هندی با آمبولانس و تعویق مراسم اهدای مدال

ورزشکار قایقرانی کشورمان بعد از قهرمانی در بازی‌های آسیایی دچار حالت تهوع شد.

پس از قهرمانی محسن شادی در مسابقه روئینگ یک نفره، تمام اعضای تیم قایقرانی به سمت شادی رفتند و او را ماساژ دادند تا به حالت عادی برگردد. شادی بعد از مسابقه حالت تهوع داشت.

* ورزشکار هندی که به مقام سوم رسید بعد از مسابقه به علت اینکه حالش خوب نبود با آمبولانس به بیرون از محل مسابقات برده شد و به همین دلیل مراسم اهدای مدال این ماده به تعویق افتاد.

 عباسی مدال برنز روئینگ تک نفره بانوان را کسب کرد

بانوی قایقران روئینگ تک‌نفره زن کشورمان موفق شد مدال برنز بازی‌های آسیایی را کسب کند.

سولماز عباسی قایقران روئینگ تک‌نفره کشورمان در فینال این رشته در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی در مصاف با حریفان خود موفق شد به عنوان نفر سوم از خط پایان عبور کند و به مدال برنز برسد.

نمایندگان کره جنوبی و هنگ کنگ به ترتیب اول و دوم شدند.


 اشک شوق عباسی بعد از پایان مسابقه

بانوی ورزشکار روئینگ تک نفره بعد از کسب مدال برنز گریه کرد.

سولماز عباسی قایقران کشورمان در ماده روئینگ تک نفره بعد از کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی اشک شوق ریخت. وی در جدال این رشته بعد از نمایندگان کره جنوبی و هنگ کنگ سوم شد.

 عباسی: نشان دادیم مفت مدال نگرفتیم/ نتوانستم بیشتر فشار بیاورم و نقره را از دست دادم

بانوی روئینگ سوار کشورمان گفت: نزدیک پایان مسابقه نتوانستم بیشتر به خودم فشار بیاورم و مدال نقره را از دست دادم.

سولماز عباسی پس از دستیابی به مدال برنز روئینگ تک نفره زنان مسابقات قایقرانی بازی‌های آسیایی اینچئون عنوان کرد: تمام تلاشم برای کسب مدال نقره این مسابقات بود اما نشد و به مدال برنز رسیدم.

وی با اشاره به درخشش کاروان قایقرانی افزود: خداراشکر می‌کنم که بچه‌ها مزد زحمات یک ساله خود و تمرینات سخت در اردوها را گرفتند اما تلاش همه برای برنز نبود و دنبال بهترین رنگ بودیم. البته مدال‌هایی که کسب کردیم با توجه به اینکه همه حریفان ما به بهترین شکل آماده شده بودند، خوب بود.

روئینگ سوار زن کشورمان درباره اینکه تا لحظات پایانی دومین نفر بود و می‌توانست به مدال نقره برسد، گفت: درست است اما نزدیک پایان مسابقه نتوانستم بیشتر از این به خودم فشار بیاورم و مدال نقره را از دست دادم.

عباسی همچنین درباره رقبای ایران اظهار داشت: چینی‌ها بسیار قدرتمند هستند و در المپیک هم مطرح‌اند. این موضوع برای ما هم خوب است که همچین رقیبی در آسیا داریم و همیشه برای پیشرفت تلاش می‌کنیم. در این دوره هم ژاپن، هنگ‌کنگ و کره‌جنوبی خوب کار کرده بودند و این هم از خوبی‌های بازی‌های آسیایی بود، چون مشخص شد بچه‌های قایقرانی مدال مفت نگرفتند و برای کسب مدال تلاش کردیم.

وی درباره اینکه در این دوره از بازی‌های آسیایی بانوان ورزشکار ایران نتایج خوبی کسب کرده‌اند، گفت: خانم‌ها همیشه از آقایان جلوتر بودند. (با خنده) خدا راشکر که این موضوع در این دوره از بازی‌ها مشخص شد و نشان دادیم اگر به خانم‌ها میدان و فضا داده شود، می‌توانند بهترین باشند.

 تیم روئینگ ۴ نفره زنان ایران ششم شد

تیم روئینگ ۴ نفره زنان ایران در فینال به عنوان ششم رسید.

فینال مسابقات قایقرانی روئینگ 4 نفره زنان امروز (پنج‌شنبه) پیگیری شد که تیم بانوان کشورمان متشکل از مریم سعیدی، نازنین رحمانی، نازنین ملایی، مهسا جاور بودند.

تیم روئینگ 4 نفره زنان ایران در این مصاف به مقام ششم رسید.

تیم هنگ‌کنگ در این رقابت‌ها به مدال طلا رسید.

 پیروزی کاظم‌پور، عبادی و سرلک در کامپوند انفرادی/ بانوان ایران به هم رسیدند

ملی‌پوشان کامپوند ایران مقابل حریفان خود پیروز شدند.

امیر کاظم‌پور در مرحله یک شانزدهم نهایی کامپوند انفرادی مردان به مصاف حریف میانماری خود رفت و مقابل وی به پیروزی رسید.

همچنین اسماعیل عبادی هم توانست حریف خود از لائوس را شکست بدهد.

در بخش بانوان هم سرلک پس از پیروزی مقابل حریف خود باید با قاسم‌پور از کشورمان رقابت کند.

 تیم روئینگ ۸ نفره مردان پنجم شد

تیم روئینگ ۸ نفره مردان کشورمان در فینال بازی‌های آسیایی اینچئون پنجم شد.

 پیروزی عبادی و کاظم‌پور در یک هشتم نهایی/ سرلک در کامپوند زنان قاسم‌پور را حذف کرد

مردان و زنان تیر و کمان کشورمان موفق شدند حریفان خود را از پیش رو بردارند.

در دور یک هشتم نهایی مسابقات تیروکمان هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی و در بخش کامپوند مردان اسماعیل عبادی در مصاف با حریف عراقی خود به پیروزی رسید و امیر کاظم‌پور نیز حریف ویتنامی را از پیش رو برداشت.

در بخش کامپوند زنان نیز شبنم سرلک با دیگر عضو تیم ایران رقابت داد و موفق شد سکینه قاسم‌پور را از پیش رو بردارد و به مرحله بعدی برود.

رقابت‌های فینال و رده‌بندی این ماده در هر 2 بخش مردان و زنان عصر امروز (به وقت اینچئون) برگزار می‌شود.

 شادی: خودم برای چنین روزی آماده کرده بودم/ برای مدال پارو زدم و جواب مخالفانم را دادم
مرد طلایی قایقرانی ایران پیش‌بینی کسب نشان زرین بازی‌های آسیایی را کرده بود.

محسن شادی پس از کسب مدال طلای روئینگ تک نفره قایقرانی اظهار داشت: خودم را برای این روز آماده کرده بودم. در حالی که حریف هندی و کره‌ای برای صدم ثانیه از من جلو زده بودند ولی با انرژی‌ که گذاشتم، موفق شدم از حریفان پیشی بگیرم و به مدال طلا دست پیدا کنم.

وی با تبریک این مدال طلا به مردم ایران، مسئولان و همشهریانش تصریح کرد: این مدال را همچنین به کسانی که برای من زحمت کشیدند، تقدیم می‌کنم و خوشحالم که توانستم آنها را راضی نگه دارم. امیدوارم کاروان ما بتواند با دست پر به ایران بازگردند.

قهرمان روئینگ تک نفره کشورمان در مورد اینکه آیا رکورد قبلی این رشته شکسته شد یا نه، گفت: نسبت به قبلی این رکورد بهتر نبود اما ما برای رکورد به این مسابقات نیامده‌ بودیم. کسی طلا می‌گیرد که از خط پایان بگذرد نه اینکه رکورد بزند.

شادی در مورد حریف کره‌ای خود عنوان کرد: واقعا حریفان ما خیلی خوب بودند. روز اول بازی‌های مقدماتی حریفان هندی و کره‌ای از ما عقب افتادند ولی امروز همه برای کسب مدال طلا جنگیدند. خدا را شکر هر چه در توان داشتم، گذاشتم و همه انرژی‌ام تخلیه شده بود. زمانی که به خط پایان رسیدم، تمام بدنم خالی شد.

وی با اشاره به 2 ثانیه آخر رقابت خود با حریفان خاطرنشان کرد: در 2 ثانیه آخر، بدنم خالی کرده بود ولی غیرتی کار کردم تا به خط پایان برسم. در آن ثانیه‌ها چشم‌هایم جایی را نمی‌دید و تنها حریف کره‌ای را می‌دیدم که نزدیک من حرکت می‌کند. در آن لحظات تنها خدا به من کمک کرد که به خط پایان برسم.

قهرمان روئینگ تک نفره کشورمان در پاسخ به این سوال که چطور نبودنش در اردوهای تیم ملی را جبران کرده بود، گفت: سال گذشته مشکلات زیادی داشتم و برخی از دوستان دوست نداشتند، محسن شادی در این مسابقات شرکت کند. آنها ناراحت بودند که چرا من به این مسابقات رفتم و مدعی بودند که شادی نمی‌تواند مدال کسب کند. خدا را شکر به لطف کسانی که برای من زحمت کشیدند، خودم را پیدا کردم.

شادی با تشکر از مربی چینی خود گفت: او برای من 5 سال زحمت کشید و برای موفقیت من از هیچ کمکی دریغ نکرد.

وی همچنین با ابراز تشکر از دنیامالی رئیس پیشین فدراسیون قایقرانی و مشاور وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: تمام مدال‌ها و موفقیت‌های خودم را مدیون دنیامالی هستم. او به اندازه پدر و مادرم برای من زحمت کشید و بهترین مشوق من بود. هم او از کسب مدال طلای من خوشحال شد و هم افراد نزدیک او که از من حمایت کردند. آنها هم به افرادی که نمی‌خواستند من به این مسابقات بیایم، ثابت کردند که محسن شادی می‌تواند مدال بگیرد.

قهرمان روئینگ تک نفره کشورمان در پایان گفت: 2 چیز در دلم مانده بود که می‌خواهم آنها را بگویم. یک اینکه افرادی در تلویزیون و رسانه‌ها مصاحبه می‌کردند که شادی از تیم ملی خط خورده است. با این مدال جواب مجری برنامه خبری 20:30 را دادم که می‌گفت شادی برای تیم ملی تاقچه بالا می‌گذارد. خدا را شکر می‌کنم که جواب کسانی که مخالف من بودند را با کسب این طلا دیدم.

 اشک‌های شادی هنگام پخش سرود و اهتزاز پرچم ایران

روئینگ‌سوار طلایی کاروان ایران با اشک مدال خود را گرفت.

محسن شادی که موفق شد امروز (پنج‌شنبه) مدال طلای روئینگ تک نفره هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی را کسب کند، مدال خود را تحویل گرفت.

وی که روی سکوی اول روئینگ تک نفره مردان ایستاد، هنگام پخش سرود و اهتزاز پرچم کشورمان اشک شوق ریخت و خوشحالی‌اش را از کسب مدال به این شکل نشان داد.

شادی همچنین پس از پایان سرود ایران و کسب مدال طلایش پرچم 3 رنگ کشورمان را بوسید و روی پرچم سجده شکر به جا آورد.

 امینی: شادی شاهکار کرد/ نیازمند پیست استاندارد هستیم

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: محسن شادی با کسب مدال طلا شاهکار کرد و امیدوارم موفق باشد.

غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی پس از پایان مسابقات روئینگ بازی‌های آسیایی اینچئون اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که بچه‌های قایقرانی ایران مزد زحمات مسئولان پیشین فدراسیون قایقرانی آقایان دنیامالی، گواری، اسبقیان و ابراهیمی را دادند، آنهایی که پیش از من این بچه‌ها را به خوبی حمایت و پشتیبانی کردند.

وی ادامه داد: پس از دستیابی به این موفقیت‌ها تنها خواهش من از مسئولان این است در ایران برای بچه‌های قایقرانی پیست استاندارد احداث کنند. ما در ایران پیست نداریم و نیاز آن به شدت احساس می‌شود. اگر پیست انزلی احداث شود، تجربیات نفرات ما بیشتر می‌شود و درصد موفقیت آنها افزایش می‌یابد. ما در همین مسابقات مدال حبیبیان را به دلیل کم تجربگی از دست دادیم. شاید اگر او تجربه رقابت در پیست استاندارد را داشت می‌توانست در اینچئون به مدال دست پیدا کند.

«تیم ایران در بخش روئینگ در حد انتظار ظاهر شد و امیدوارم در بخش آب‌های آرام هم موفق باشیم».رئیس فدراسیون قایقرانی با بیان این جمله افزود: ما در گوانگژو در بخش روئینگ یک مدال طلا و یک برنز کسب کردیم اما در اینچئون در تمام مواد بچه‌ها به فینال رسیدند و به 4 مدال هم رسیدیم. این یعنی رشد و موفقیت بیشتر ما.

امینی در خاتمه به تمجید از محسن شادی پرداخت و گفت: شادی در گوانگژو در سبک وزن مدال طلا گرفت و اینجا در سنگین وزن که یک رشته المپیکی است. محسن با این مدال شاهکار کرد و امیدوارم موفق باشد.

 اسکندری به حریف کره‌ای باخت و حذف شد

بدمینتون‌باز کشورمان مقابل ورزشکار میزبان شکست خورد.

سروش اسکندری در مرحله مقدماتی بدمینتون بازی‌های آسیایی به مصاف حریف کره‌ای خود رفت که در نهایت در این دیدار با نتیجه  2 بر صفر شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

اسکندری در گیم اول با نتیجه 21 بر 8 و در گیم دوم با نتیجه 21 بر 10 مغلوب نماینده کشور میزبان شد.

 چاووشی چهاردهم شد، خوشنویس بیست‌وچهارم/ ایران در تراپ تیمی از جدول خارج شد

تیراندازان کشورمان در دوبل تراپ عنوان‌های جهاردهم و بیست‌وچهارم را کسب کردند.

مسابقات تیراندازی دوبل تراپ مردان در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی امروز (پنج‌شنبه) پیگیری شد که ایران در این بخش 3 نماینده داشت.

مسعود عزیزیان که یکی از شرکت کننده‌های کشورمان بود نتوانست حد نصاب مناسبی را کسب کند و از جدول مسابقات کنار رفت اما امیر چاوشی و سیاوش خوشنویس، 2 تیرانداز دیگر کشورمان به رقابت پرداختند.

چاوشی در این بخش با امتیاز 131 در رتبه چهاردهم ایستاد و خوشنویس نیز موفق شد 126 امتیاز کسب کند و در رتبه بیست و چهارم قرار گرفت.

در بخش تیمی هم تیم ایران به دلیل کنار رفتن عزیزان نتوانست عنوانی کسب کند و جدول خارج شد.

 پوریا: اسکندری جوان است و برای پیشرفت جا دارد

رئیس فدراسیون بدمینتون کشورمان گفت: اسکندری هنوز جوان است و با ٢٣ سال سن برای کسب موفقیت‌های بعدی جا دارد.

محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون در مورد عملکرد سروش اسکندری و شکست این ورزشکار مقابل حریف کره‌ای خود اظهار داشت: انتظار بیشتر از این از اسکندری نداشتیم، سوون وو کره‌ای حریف قدرتمندی بود. کره‌ای‌ها در تیمی اول هستند و در انفرادی هم برای طلا آمدند.

وی ادامه داد: سروش اسکندری هنوز جوان است و با ٢٣ سال سن برای کسب موفقیت‌های بعدی جا دارد. سروش در یک برنامه درازمدت می‌تواند موفقیت‌های بیشتری به دست بیاورد.

رئیس فدراسیون بدمینتون تصریح کرد: خوشحالم اسکندری روحیه جنگندگی خود تا لحظه آخر حفظ کند. نبود مربی در این مسابقات چندان خللی ایجاد نمی‌کند چون ما با تک ورزشکار مرد و زن آمده بودیم. البته دیروز کاوه محرابی داوطلبانه بچه‌های مار را هدایت کرد اما امروز به خاطر حضور در یک نشست وادا در داخل سالن حضور نداشت.

 ثریا آقایی مقابل دارنده مدال برنز المپیک شکست خورد

بدمینتون‌باز زن کشورمان در مصاف با حریف هندی خود شکست خورد.

در ادامه رقابت‌های بدمینتون هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی امروز (پنج‌شنبه) ثریا آقایی در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف ساینا نوال از هند رفت و شکست را پذیرا شد.

آقایی این دیدار را با نتیجه 2 بر صفر (21-7 و 21-6) به دانرده مدال برنز المپیک واگذار کرد تا از راهیابی به جمع 8 بدمینتون باز برتر زن بازی‌های آسیایی باز بماند.

بدمینتون‌باز زن کشورمان در اولین مسابقه خود در مصاف با حریف مغولستانی موفق شده بود با نتیجه 2 بر صفر پیروزی شود.

 شجاعی: به طلایی‌های اینچئون ۲۰۰ میلیون پاداش می‌دهیم

رئیس فدراسیون تیر و کمان گفت: به قهرمانان دارای مدال طلا در بازی‌های آسیایی ۲۰۰ میلیون تومان جایزه می‌دهیم.

محمدرضا شجاعی در مورد پاداش فدراسیون تیر و کمان به ورزشکاران طلایی خود در اینچئون اظهارداشت: به مدال طلای قهرمانان این رشته در بازی‌های آسیایی 200 میلیون تومان جایزه می‌دهیم.

 سروش اسکندرى: شرمنده مردم شدم/ امکان همراه داشتن مربی نداشتیم

بدمینتون باز کشورمان گفت: شرمنده مردم هستم که نتوانستم پیروز شوم اما تمام توان خود را گذاشتم و تا آخرین لحظه جنگیدم.

سروش اسکندری پس از شکست 2 بر صفر مقابل حریف کره‌جنوبی در مرحله مقدماتی بدمینتون بازی‌های آسیایی اظهار داشت: با حریفی مسابقه دادم که در رنکینگ جهانی در رتبه هفتم دنیا قرار دارد و بازى سخت و سنگینى بود. ما فقط فیلم بازى این ورزشکاران را مى‌بینیم و از نزدیک مبارره کردن با این حریفان برایم تجربه بزرگى است.

وی افزود:  تجربه ما در مسابقات برون مرزى خیلى کم است و نیاز به مسابقات بیشترى داریم. شرمنده مردم هستم که نتوانستم پیروز شوم اما تمام توان خود را گذاشتم و تا آخرین لحظه جنگیدم.

اسکندرى درباره عدم حضور مربى‌اش در مسابقات گفت: بر اساس برنامه‌ریزى کمیته المپیک ما امکان همراه داشتن مربى را نداشتیم و بیشتر از این تعداد نمى‌توانستیم به مسابقات بیاییم.

وی ادامه داد: دلیل اینکار ارزش مدال طلا برای کاروان ایران و موفقیت ورزش است.

به گزارش تسنیم، در رشته تیر و کمان و در کامپوند تیمی مردان و زنان ایران در نیمه نهایی با هند و کره‌جنوبی مسابقه دارد ضمن اینکه 3 کماندار ایران به جمع 8 نفر برتر مسابقات انفرادی راه یافته اند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز