۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
حمایت دوباره قرائتی از ازدواج دبیرستانی

ماجرای نامه دختر دانشجو به قرائتی

رئیس ستاد افامه نماز کشور با تاکید بر اینکه دختران نباید آنقدر خواستگارهای خود را رد کنند، گفت: بنده نامه‌ای از دانشجوی دختری داشتم که نفرین بر پدر و مادرش کرده بود؛ چراکه خواستگارهایش را رد می‌کردند و نوشته بود که اکنون با افزایش سن، خواستگار ندارم.
کد خبر : ۱۹۹۴۳۵
صراط: حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در ششمین جشن «هلهله فرشته‌ها» با اشاره به اینکه غفلت و شهوت موجب آسیب رساندن به انسان می‌شود، اظهار کرد: نماز، برطرف‌کننده غفلت و همسر رفع‌کننده شهوت است.
 
وی تصریح کرد: اگر نسل ما نماز بخواند و ازدواج کند تا حد زیادی بیمه است، چرا که راه غفلت و شهوت بسته می‌شود.
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه نخستین و دومین نیاز بشر اکسیژن و غذا است، اظهار کرد: سومین نیاز انسان، همسر است و ضرورت دارد که این نیاز خود را با ازدواج برطرف کند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه برای افزایش ازدواج در کشور نیاز به بسیج عمومی داریم، تصریح کرد: همه باید برای نهضت ازدواج آسان قیام کنند.
 
وی با اشاره به این که پیرمرد و پیرزن هم نیاز به همسر دارند، یادآور شد: انسان جوان ممکن است همسر را به یک جهت بخواهد، اما افراد سالخورده نیاز به مونس و همدم دارند.
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه 14 هزار پیرمرد و پیرزن در تهران داریم که به دلیل تنهایی، مبتلا به افسردگی شده‌اند، اظهار کرد: بهترین دلالی پیوند دادن دختر و پسر برای ازدواج کردن است.
 
قرائتی با تاکید بر اینکه تفاوت علمی نباید موجب عدم ازدواج شود، تصریح کرد: ازدواج را نباید درگیر مدرک‌گرایی کرد و مراجع تقلیدی داریم که با 70 سال سن، به اندازه 65 سال از همسر خود برتری علمی دارند، اما از زندگی‌های عالمانه و خوبی برخوردار هستند.  
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ازدواج نوبتی نیست، ابراز کرد: بنده با ازدواج دانشجویی موافق نیستم و طرفدار ازدواج دبیرستانی هستم.
 
رئیس ستاد افامه نماز کشور با تاکید بر اینکه دختران نباید آنقدر خواستگارهای خود را رد کنند، گفت: بنده نامه‌ای از دانشجوی دختری داشتم که نفرین بر  پدر و مادرش کرده بود؛ چراکه خواستگارهایش را رد می‌کردند و نوشته بود که اکنون با افزایش سن، خواستگار ندارم.
 
قرائتی با بیان اینکه معنای ازدواج تشکیل خانواده مستقل نیست، گفت: زندگی را می‌شود آسان گرفت و باید رویکرد ما آسان‌سازی ازدواج شود.
 
وی با اشاره به تاکیدات فرامین اسلام بر امر مقدس ازدواج افزود: اگر کسی ازدواج کند یک رکعت نمازش، هفتاد برابر می‌شود.
منبع: فارس