۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰

جزئیات غرق شدن دو جوان در سد ایلام ‌

تشک‌ بادی تفریح نادرست سه جوان ایلامی را به عزا تبدیل کرد.
کد خبر : ۱۹۹۷۱۹
صراط:  منطقه ایلام، روز جمعه سه جوان که همراه خانواده برای تفریح به سد "چم‌گردلان" ایلام می‌روند و با تشک بادی در دریاچه عقبه سد به آب می‌زنند، به دلیل واژگونی تشک هر سه نفر به داخل آب پرتاب می‌شوند و دو نفر از آنها به نام‌های "یوسف" و "کریم" که شنا کردن بلد نبودند، طعمه‌ی مرگ می‌شوند.

تا پیدا شدن جنازه‌هاف اعضای خانواده و اقوام دو متوفی، در کنار سد ایلام که در فاصله 27 کیلومتری جنوب شهر ایلام قرار دارد، صف کشیده بودند.

«ذلفقار مهدی‌زاده» مدیر شرکت آب منطقه‌ای ایلام نیز در این خصوص به ایسنا، گفت: روز جمعه سه نفر با یک تشک بادی وارد دریاچه عقبه سد چم‌گردلان ایلام می‌شوند که بر اثر واژگونی تشک دو نفر از آنها که شنا بلد نبودند غرق می‌شوند و یک نفر هم نجات پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه بارها در برنامه‌ی صدا و سیما و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شده و تابلوهای "شنا ممنوع!" نیز در محل نصب شده، اما بی‌توجهی شهروندان موجب چنین مشکلاتی می‌شود.

مهدی‌زاده ادمه داد: اطراف سد فنس‌کشی شده اما بی‌توجهی این جوانان و خانواده‌های آنان موجب داغدار شدن بازماندگان شده است.

مدیر شرکت آب منطقه ایلام با اشاره به اینکه پس از وقوع این حادثه اقدامات لازم برای نجات آنها آغاز شد، خاطرنشان کرد: وقت طلایی نجات از آب، دو تا سه دقیقه است، اما پس از 3 ساعت تلاش جنازه یکی از غرق‌شدگان از آب بیرون کشیده شد.

وی با بیان اینکه تلاش برای پیدا کردن فرد غرق شده بعدی ادامه پیدا کرد، ادامه داد: به دلیل گستردگی منطقه شنا و بکار‌گیری تمام امکانات مدیریت بحران استان، هیئت‌های نجات غریق و 8 نفر غواص سرانجام حوالی ساعت 19 دیروز جنازه دیگر را از آب بیرون کشیده و تحویل خانواده متوفی دادند.

مهدی‌زاده هر نوع فعالیت ورزشی در سد ایلام را ممنوع دانست و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 6 نفر در سد ایلام غرق شده‌اند و با این وجود باز هم شهروندان نسبت به هشدارها بی‌توجه هستند.
منبع: ایسنا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز