۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷

ارمنستان یک سرباز آذربایجان را کشت

مقام‌های باکو اعلام کردند: نیروهای ارمنستان در جریان تیراندازی در مرز مورد مناقشه ناگورنی قره‌باغ یک سرباز جمهوری آذربایجان را از پای درآوردند.
کد خبر : ۱۹۹۷۲۱
صراط: به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ستوان باقیشلی الله‌وردی 23 ساله در جریان تیراندازی نیروهای ارمنستان و نقض آتش‌بس میان دو کشور کشته شد.

نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان به صورت منظم به تبادل آتش در منطقه مرزی می‌پردازند و یکدیگر را به حملات تلافی‌جویانه متهم می‌کنند.

ماه گذشته میلادی و در جریان درگیری‌های میان دو طرف بیش از 20 تن از سربازان هر دو طرف کشته شدند که مرگبارترین درگیری از زمان توافق آتش‌بس در سال 1991 محسوب می‌شود.

ناگورنی قره‌باغ منطقه‌ای که ساکنانش اکثراً ارامنه هستند، در جنگ 1991 تا 1994 که بیش از 30 هزار کشته بر جای گذاشت با کمک نیروهای ارمنستان از جمهوری آذربایجان جدا شد و با وجود دو دهه مذاکرات میان ایروان و باکو هنوز معاهده صلح امضا نشده است.

جمهوری آذربایجان تهدید کرده که اگر مذاکرات نتیجه‌بخش نباشد این منطقه را با زور پس می‌گیرد در حالی که ارمنستان متعهد شده تا علیه هرگونه اقدام نظامی دست به اقدام تلافی‌جویانه بزند.
منبع: ایسنا