۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

کشف سي جسد در اطراف آتشفشان

نیروهای امداد و نجات ژاپن بیش از سی جسد را در دامنه های کوه آتشفشان اونتاکه پیدا کردند.
کد خبر : ۱۹۹۷۴۴
صراط: پلیس منطقه ناگانو روز یکشنبه تائید کرد نیروهای امداد و نجات جسد بیش از سی نفر را در کوه آتش فشان اونتاکه پیدا کرده اند. با این حال مقامات ژاپن برای اعلام رسمی این خبر منتظر مانده اند تا نتایج معاینات پزشکی روی آنها مشخص شود.
صبح روز شنبه زمانی که آتشفشان اونتاکه فعال شد و انبوهی از خاکستر و سنگ تا ارتفاع چند صد متری این کوه به هوا برخاست ، بیش از یکصد کوهنورد در دامنه های این آتشفشان حضور داشتند.
این کوه آتشفانی در حد فاصل منطقه ناگانو و جیفو در دویست کیلومتری غرب توکیو واقع شده است. این آتشفشان آخرین بار در سال دو هزار و هفت فعال شده بود.
دولت ژاپن حدود پانصد نیروی نظامی و مامور پلیس را برای کمک به افرادی که بر اثر این حادثه طبیعی گرفتار شده اند، بسیح کرده است.
صبح روز یکشنبه در حالی که فعالیت این آتشفشان همچنان ادامه داشت، نیروهای امداد و نجات اعلام کردند حدود چهل نفر ناپدید شده و چهل نفر نیز بر اثر این حادثه مصدوم شده اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو، حوادث طبیعی از این قبیل در ژاپن زیاد اتفاق می افتد چرا که یک کشور زلزله خیز محسوب می شود اما از سال هزار و نهصد و نود و یک که فعالیت آتشفشان اونزن در جنوب غربی این کشور چهل و سه قربانی بر جا گذاشت، این قبیل حوادث تلفاتی بر جا نگذاشته بود.
یک دانشمند آژانس هواشناسی ژاپن روز یکشنبه اعلام کرد همان طور که نمی توان زمین لرزه را پیش بینی کرد، به هیچ وجه نمی توان فعالیت قریب الوقوع یک آتشفشان را پیش بینی کرد هر چند از دهم سپتامبر زمین لرزه های با قدرت کم در منطقه ثبت شده بود اما صرفا با استناد به وقوع چنین زمین لرزه هایی نمی توان قریب الوقوع بودن فعالیت یک آتشفشان را حدس زد.