۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷

حمله دومین خلبان زن به داعش+تصاویر

دو جنگنده از نوع تورنادوی نیروی هوایی پادشاهی بریتانیا که یک خلبان زن هدایت یکی از آنها را بر عهده داشت خاک قبرس را به سمت عراق ترک کردند.
کد خبر : ۱۹۹۸۶۰
صراط: رسانه‌های انگلیس، امروز گزارش دادند که یک خلبان زن این کشور به جنگ با گروه داعش در عراق رفته است.
مریم المنصوری

این خلبان زن که نامش فاش نشده است، روز شنبه با یک جنگنده "تورنادو"، قبرس را به سمت عراق ترک کرد تا در جنگ با داعش نقش آفرینی کند.

به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، این خلبان زن، مواضع داعش را بمباران نکرده و ماموریت وی تنها شناسایی بود.

وزارت دفاع انگلیس روز گذشته تایید کرد که جنگنده‌های تورنادوی این کشور برای اولین بار پس از تایید پارلمان، در آسمان عراق عملیات رزمی انجام دادند.

یک شاهد عینی در پایگاه هوایی اکروتیری به رویترز گفت که دو جنگنده از نوع تورنادوی نیروی هوایی پادشاهی بریتانیا که به بمب‌های هدایت شونده لیزری مجهز بودند، خاک قبرس را به سمت عراق ترک کردند.

یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس گفت: می‌توانم تایید کنم که پس از موافقت پارلمان جنگنده‌های تورنادو بر فراز عراق به پرواز درآمدند، و اکنون آماده حمله به مواضع داعش در صورت شناسایی اهداف هستند.

وی در این زمینه افزود که در وقت مناسب درباره پیشرفت عملیات، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

احزاب اصلی حاضر در مجلس انگلیس، از مشارکت این کشور در عملیات هوایی علیه داعش در عراق حمایت کردند و روز جمعه ۲۶ سپتامبر در جلسه بحث و رای گیری ۷ ساعته در پارلمان این کشور، ۵۲۴ نماینده موافق حمله هوایی نظامی در عراق بودند و تنها ۴۳ نماینده با آن مخالفت کردند.

«مریم المنصوری» که با درجه سرگرد خلبان، جنگنده اف ۱۶ را در نیروی هوایی امارات هدایت می‌کند، هفته گذشته طی ماموریتی مواضع داعش در سوریه را با مهارت و دقت بسیار زیاد بمباران کرد.

مریم المنصوری

منبع: ابنا