۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳

بازتاب موفقیت آزادکاران در رسانه‌های خارجی

تارنمای اتحادیه جهانی کشتی نوشت: رقابتهای کشتی آزاد هفدهمین دوره بازیهای آسیایی 2014 با کسب چهار مدال طلا و یک نقره توسط ایران که سه طلا و یک نقره آن در آخرین روز این رقابتها بدست آمد، پایان یافت.
کد خبر : ۲۰۰۲۲۳
صراط: مسعود اسماعیل پور دارنده مدال نقره جهان با تصاحب یک مدال طلا در روز دوشنبه و آخرین روز رقابتهای کشتی آزاد بازیهای آسیایی فصل خود را با موفقیت به پایان رساند.

میثم مصطفی جوکار و پرویز هادی در کنار اسماعیل پور به حلقه طلایی ها پیوستند و عزت اله اکبری نقره گرفت تا آزادکاران ایران با چهار طلا و یک نقره به کار خود در رقابتهای کشتی آزاد اینچئون پایان دهند.

اکبری دارنده مدال نقره 2013 جهان با قبول شکست مقابل رشید قربان اف از ازبکستان مدال نقره بازیهای آسیایی را بر گردن آویخت.

مدال طلای قربان اف دومین مدال ازبکستان در کشتی آزاد بود.

کره جنوبی نیز یک نقره و پنج برنز در کشتی آزاد تصاحب کرد.

خبرگزاری کیودو نیز نوشت: ژاپن در شب برتری ایران در رقابتهای کشتی آزاد بازیهای آسیایی در پشت صحنه قرار گرفت.

ژاپنی ها در رقابتها کشتی آزاد مردان نتوانستند بر روی سکوی طلا بایستند.

آزادکاران ایران سه طلا از چهار طلای خود را در آخرین روز رقابتها تصاحب کردند و ازبکستان نیز تنها مدال باقیمانده در این روز را از آن خود کرد.

مسعود اسماعیل پور بعد از پیروزی مقابل حریف هندی خود در فینال مدال طلای وزن61 کیلوگرم را گرفت.

نوریوکی تاکاتسوکا و نوبیوشی آراکیدا دو کشتی گیر ژاپنی به ترتیب در اوزان 61 و 125 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

تاکاتسوکا گفت: این بازیها هر چهار سال یک بار برگزار می شود و من این بازیها را به منزله شرکت در المپیک تلقی می کنم. احساس می کردم که اگر اینجا مدالی نگیرم بازنشسته می شوم. من نتوانستم طلا بگیرم، اما کسب یک مدال اعتماد به نفس بیشتری برای ادامه کار به من می دهد.

آراکیدا نیز با ابراز خرسندی از تصاحب یک برنز گفت: با توجه به اهمیتی که به رقابتهای سبک وزن در ژاپن داده می شود، می خواستم به مردم نشان دهم که سنگین وزن نیز اینجا داریم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد علت ناکامی ژاپنی ها در سنگین وزن گفت: ما در سنگین وزن به اندازه کشتی گیران سایر کشورها قوی نیستیم و حریفانی با همان قدرت نداریم. به همین علت کار دشوار است.
منبع: ایرنا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز