۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی

دختران فرانسه در جهاد نکاح رکورد زدند!

یک روزنامه انگلیسی با اشاره به موضوع «جهاد نکاح» تحت عنوان «ازدواج با افراد جهادگر»، تأکید کرد که دختران فرانسوی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بیشترین حضور را در میان گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه دارند.
کد خبر : ۲۰۰۲۴۴
صراط: یک روزنامه انگلیسی با اشاره به موضوع «جهاد نکاح» تحت عنوان «ازدواج با افراد جهادگر»، تأکید کرد که دختران فرانسوی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بیشترین حضور را در میان گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه دارند.
 
ازدواج با تروریست‌ها یا «جهاد نکاح» مسئله‌ای است که سبب شده است شمار زیادی از زنان و دختران به سوریه سفر کنند. در واقع علمای تکفیری وهابی- در جهت آتش‌افروزی میان مسلمانان و دامن زدن به تفرقه و جنگ شیعه و سنی و اعلام جهاد علیه مقاومت در راستای نقشه‌های شوم دشمنان امت اسلامی گام برمی‌دارند. در همین راستا بارها با صدور فتواهایی عجیب از دختران و زنان خواسته شده است تا برای «جهاد نکاح» یعنی تن فروشی به جنگجویان مسلح سفر کنند. بر اساس این فتوا حتی زنان شوهردار هم جایز هستند که برای «جهاد نکاح» به سوریه بروند، یکی از همین شیوخ «محمد العریفی» نام دارد.
 
روزنامه «گاردین» با انتشار گزارش و بررسی عوامل گرایش دختران اروپایی به گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه، ازدواج با تروریست‌ها یا جهاد نکاح را مهمترین عامل سفر آنها دانست و نوشت: شماری  از دختران اروپایی که بیش از چهارده یا پانزده سال از عمرشان نمی‌گذرد، برای ازدواج با [تروریست‌های موسوم به] جهادگر عازم سوریه می‌شوند.
 
به گزارش این روزنامه، برخی از این دختران همچنین علاقه‌مندند که سلاح به دست گیرند و در جنگ مشارکت داشته باشند.
 
گاردین با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی مهمترین عامل اعزام دختران به سوریه است، فرانسه را کشوری دانست که بیشترین سهم را در اعزام دختر به سوریه دارد.
 
به گزارش این روزنامه، دختران اروپایی که این قاره را برای پیوستن به تروریست‌های حاضر در سوریه ترک می‌کنند، 10% از جمعیت کل زنان و دخترانی را تشکیل می‌دهد که هم اکنون در میان تروریست‌ها حضور دارند.
 
بنا بر این گزارش، فرانسه با 25% از کل دختران اروپا را به خود اختصاص داده است و 60 دختر فرانسوی دیگر نیز قصد دارند به این گروه‌های تروریستی بپیوندند.
 
گاردین در پایان تأکید کرد، تا کنون 5 نفر در فرانسه بازداشت شدند که به یک هسته متخصص اعزام دختران وابسته بودند.
منبع: فارس