۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴

طلای جهانی در سرازیری کاهش قیمت

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی ۲ دلار کاهش یافت و به ۱۲۱۴ دلار در هر اونس رسید.
کد خبر : ۲۰۰۲۷۴
صراط: در حالی که سهام های آسیایی به دلیل ناآرامی های سیاسی در هنگ کنگ همچنان آشفته است، قیمت طلا امروز‌ نیز کاهش یافت.
 
فلز زرد به دلیل رشد سریع ارزش دلار، در آستانه ثبت بیشترین کاهش ماهیانه از ژوئن 2013 تاکنون قرار دارد.
 
قیمت طلا پس از رسیدن به پایین ترین رقم 9 ماه اخیر (1206 دلار و 85 سنت) در هفته گذشته، در این ماه 5.5 درصد کاهش یافته است. طلا همچنین در مسیر ثبت بزرگترین کاهش سه ماهه در طی سال جاری قرار دارد، اما همچنان حدود یک درصد نسبت به آغاز سال رشد قیمت را نشان می دهد.
 
هووی لی، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «با توجه به اینکه فدرال رزرو قصد خود برای افزایش نرخ بهره را روشن کرده و تنش های اوکراین به یک آتش بس شکننده رسیده است، نشانه های چندانی از متوقف شدن روند کاهشی قیمت طلا دیده نمی شود.»
 
فدرال رزرو آمریکا اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که ممکن است زودتر از موعد مقرر نرخ بهره را افزایش دهد. این موضوع موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شد.
 
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش در دو جلسه متوالی گذشته، امروز نیز 2 دلار کاهش یافت و به 1214 دلار رسید.
 
قیمت نقره نیز برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت، در حالی که پلاتین با افتی حدودا 8 درصدی، در مسیر بدترین کاهش ماهیانه خود از ژوئن 2013 تاکنون در حرکت است.
پالادیوم با 12 درصد کاهش ماهیانه بدترین عملکرد را داشت که این میزان کاهش در 3 سال اخیر بی سابقه بود.
 
ارزش دلار در مقابل سبد ارزهای معتبر جهانی در ماه سپتامبر به مدد آمارهای قوی اقتصادی و چشم انداز افزایش نرخ بهره به بالاترین رقم در 4 سال گذشته رسید. اکنون دلار در مسیر ثبت بالاترین رشد ارزش یک ماهه در طی بیش از یک سال اخیر قرار دارد.
منبع: تسنیم