۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
پس از 35 روز

جسد یک ماهیگیر در کیش پیدا شد

جسد غواص جوانی که برای ماهیگیری وارد آب‌های خلیج فارس شده بود پس از 35 روز توسط صیادان پیدا شد.
کد خبر : ۲۰۰۲۸۵
صراط: سرهنگ مروتی، رییس پلیس آگاهی کیش با اعلام  این خبر گفت: درپی مراجعه شخصی به هویت معلوم با در دست داشتن شکواییه‌ای به این پلیس مبنی بر ماهیگیری و فوت شدن برادرش به همراه دوستانش موضوع در دستور کار پلیس آگاهی کیش قرار گرفت.

رییس پلیس آگاهی کیش ادامه داد: پس از بررسی دقیق پرونده و صحبت‌های برادر مرحوم مشخص شد که مرحوم به همراه دوستانش جهت ماهیگیری به دریا رفته و بنابر اظهارات آن‌ها وقتی وی به داخل آب رفته پس از چندبار نفس گرفتن به روی آب آمده و سپس غوص کرده و دیگر بالا نمی‌آید.

وی با بیان اینکه تلاش درجهت پیدایش نامبرده با استفاده از بکارگیری غواصان ادامه داشت، تصریح کرد: تلاش‌ها توفیقی را به همراه نداشت تا اینکه پس ازگذشت ۳۵ روز تعدادی از صیادان جزیره کیش جهت صید به اطراف اسکله رخش در ۶۰ مایلی جزیره کیش درآبهای نیلگون خلیج فارس رفته بودند که پس از چندین صید نخ قلاب آن‌ها به شی نا‌شناسی گیر کرد.

سرهنگ مروتی ادامه داد: صیادان درابتدا فکرمی کردند صیدی به قلاب آن‌ها گیر کرده و پس از تلاش فراوان یک عدد تفنگ صیادی به همراه قلاب بالا آمده و به دنبال آن جسد مرحوم به روی آب می‌آید.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مرحوم دارای لباس غواصی بوده و اعضای اصلی جسد سالم مانده، اذعان داشت: جسد مرحوم توسط صیادان و یگانهای امدادی جزیره پس از هماهنگی با پلیس آگاهی و دریابانی انتظامی ویژه کیش به خشکی و طی صدور نیابت جهت کالبدشکافی و علت تامه فوت به شهرستان محل تولد انتقال یافت.

رییس پلیس آگاهی کیش خاطر نشان کرد: نکته قابل توجه در این حادثه اقدام به صید ماهی از طریق تنفس طبیعی و بدون استفاده از کپسول اکسی‍‍ژن و لوازم ایمنی توسط جوانان و صیادان جزیره است که از ابتدای امسال باعث دومین فوت مشابه به روش فوق در آب‌های خلیج فارس در حوزه قضایی کیش شده است که به صیادان توصیه می‌شود از روشهای امن وبی خطر در صید ماهی استفاده کنند.
منبع: ایسنا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز