۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲

توجیه اهانت دیوید کامرون با دمپایی!

کد خبر : ۲۰۰۲۹۸
صراط: روزنامه اصلاح طلب آرمان در توجیه اقدام غیرعرف و بی احترامی دیوید کامرون در دیدار با روحانی در گزارشی با عنوان "پا‌روي‌پا انداختن زشت‌تر است يا دمپايي پوشيدن!" تلاش کرد تا بی احترامی چند مقام خارجی به احمدی نژاد را یادآوری کند و از این طریق اقدام دیوید کامرون را کوچک و کم اهمیت جلوه دهد!

این روزنامه نوشت: كساني كه هر اتفاق مثبت در سياست خارجي دولت روحاني را با تخريب‌هايشان منتشر مي‌كنند، در آخرين حركت خود تلاش كردند پا روي پا گذاشتن ديويد كامرون در ديدار با دكتر روحاني را حركتي غيرديپلماتيك نشان دهند كه البته در زشتي حركت نخست‌وزير انگليس بحثي نيست، اما همين تخريبگران فراموش كرده‌اند كه رئيس‌جمهور مورد حمايت آنها مقابل سفير سوِئد (نه حتي مقامات ارشد آنها) و در تهران (نه حتي در استكهلم) چگونه برخورد كرد. سفير سوئد در تهران در ديدار با احمدي‌نژاد با وجود قرار داشتن در سطح پايين‌تر از نظر جايگاه، هم‌عرض رئيس‌جمهور ايران نشست، اين درحالي است كه بر اساس عرف ديپلماتيك تنها مقاماتي كه در يك جايگاه هستند، مي‌توانند كنار هم بنشينند و درصورتي كه مقامي در رده پايين‌تري باشد بايد قائم به مقام ارشدتر بنشيند. همين سفير سوئد در ديدار با احمدي‌نژاد و در نهاد رياست‌جمهوري ايران به‌راحتي پاي خود را روي پاي خود انداخته و همان‌گونه كه در عكس‌هاي منتشرشده هم مشخص است، پاي او تا نزديكي پاي احمدي‌نژاد هم آمده است. هرچند گفته شد احمدي‌نژاد هم در پاسخ به او همين اقدام را انجام داد اما شأن رئيس‌جمهور ايران كجا و سفير سوئد كجا كه بخواهد اينگونه تلافي كند!

به نوشته ان روزنامه، "امير قطر هم در تهران اقدامي انجام داد كه همان زمان هم انتقادهاي گسترده را متوجه احمدي‌نژاد كرد. وي علاوه بر اينكه با دمپايي به ديدار احمدي‌نژاد رفته بود، پايش را روي پاي ديگرش انداخته بود و در همه دقايقي كه عكاسان داخل اتاق ديدارهاي رئيس‌جمهوري ايران بودند يك‌بار هم به احمدي‌نژاد نگاه نكرد و جالب اينكه همين امير قطر چند روز بعد به آمريكا رفت و در ديدار با باراك اوباما نه‌تنها با دمپايي حاضر نشد بلكه كت و شلوار به تن كرد."