۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰

راه‌اندازی دو تونل سرد در منا و عرفات

مدیر بیمارستان مکه با اشاره به نزدیک شدن اعمال تشرف گفت:با نزدیک شدن اعمال تشرف 60 پزشک در صحرای منا و عرفات آماده باش کامل هستند
کد خبر : ۲۰۰۳۰۴
صراط:   فاضل شیرخانی مدیر بیمارستان مکه با اشاره نزدیک شدن اعمال تشریف و حضور تمام زائران در صحرای منا و عرفات گفت: تا امروز تمام چادرها و درمانگاه های پزشکی در منا و عرفات  برپا شده و داروها و تجهزات نیز در حال پیگیری است.

مدیر بیمارستان مکه با اشاره به حضور 60 پزشک و متخصص در اعمال تشریف افزود: در بین پزشکان متخصص حاضر در منا و عرفات، متخصص قلب، گوارشی، عمومی، زنان، اورژانس و جراحی و سایر تخصص ها حضور دارند و همچنین 12 پزشک زن نیز برای ارائه خدمات درمانی بهتر  به بانوان مستقر خواهند شد.

*استقرار 14 آمبولانس در منا و عرفات

 شیرخانی به استقرار 14 دستگاه آمبولانس در منا و عرفات اشاره کرد و افزود: این 14 دستگاه آمبولانس به منظور ارائه خدمات سریع و بهتر به زائرانی که  در اعمال تشریق به خدمات بیشتری نیاز پیدا می کنند، برای انتقال آنان به بیمارستان در منا و عرفات مستقر می شوند.

*راه اندازی 2 تونل سرد

 مدیر بیمارستان مکه همچنین به راه اندازی تونل های سرد اشاره کرد و گفت: با توجه به تقارن حج ابراهیمی و اعمال تشرف با تابستان و دمای بسیار بالای هوا و احتمال گرمازدگی برخی زائران، جهت پیشگیری از گرمازدگی دو چادر در منطقه منا و عرفات برپا شده است که به وسیله کولرهای گازی فضای خنک و ایزوله شده ای را برای زائران  فراهم می کند.

وی تصریح کرد: دمای آن 20 تا 30 درجه خنک تر از دمای هوای بیرون است ودر صورت مشاهده احتمال گرمازدگی زائران با داخل چادرها هدایت می شوند.

*بستری 14 زائر در بیمارستان سعودی

 شیرخانی با اشاره به وضعیت سلامت حجاج بیان داشت: هم اکنون 36 زائر در بیمارستان مکه بستری هستند که عمده مشکلات آنها تنفسی، قلبی و کهولت سن است، انجام 3 جراحی، شکستگی و خراشیدگی های سطحی، کوفتگی، ناراحتی های گوارشی عمده مشکلات زائران و مراجعات پزشکی بوده است.

وی به تصادف دو زائر در مکه اشاره و تاکید کرد: این تصادفات جزئی و خوشبختانه حال دو زائر خوب است.

مدیر بیمارستان مکه با اشاره به اینکه تاکنون 4 زائر فوت کردند خاطر نشان کرد: تا دیروز 4 زائر در ایام حج فوت کردند که نسبت به سال گذشته در همین زمان کاهش داشته است.