۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹

حدادی بدون مربی به طلا دست یافت

احسان حدادی توانست مدال طلای بازی های آسیایی را به دست بیاورد.
کد خبر : ۲۰۰۳۱۳
صراط: یک پرتاب ضعیف از  احسان حدادی.ورزشکار پرتاب دیسک ایران.توقع ها از او بیشتر از این ها بود.ابتدا که رکورد احسان روی اسکوربورد ورزشگاه نمایان شد همه خیال کردند که اشتباهی رخ داده است.اما رکورد ثبت شده درست بود؛56.37.این در حالی است که رقیب هندی او "گودا ویکاس"رکورد 59.52 را ثبت کرده بود.
 
احسان شاید می خواست تا فقط بدنش گرم شود.در پرتاب دوم وقتی "ویکاس"62.58 انداخت چهره همه ایرانی هایی که در ورزشگاه حضور داشتند در هم بود.با این حال احسان در آسیا رقیبی نداشته و  ندارد و شکی وجود نداشت که او با پرتاب دوم می تواند اختلافش با آسیا را نشان بدهد.
 
نوبت پرتاب دوم که شد حدادی پرتابی به ارزش یک مدال طلا انجام داد.پرتابی که برایش رکورد 65.11 ثبت شد.
 
این در حالی بود که رقیب هندی او حرمت سوم را هم پرتاب کرده بود.آن هم با رکورد 60.77.این بار نوبت احسان بود تا باز هم بیشتر پرتاب کند.اما بی دقتی حدادی باعث شد تا در حرکت سوم برای خطا ثبت شود.
 
رقابت حدادی و ویکاس در حالی حساس شده بود که در این بین محمد صمیمی هم پرتاب های اول و دومش خطا شده بود در پرتاب سوم موفق شد رکورد 60.37 را ثبت کند تا شانس زیادی برای تصاحب مدال برنز داشته باشد.
 
رقابت این سه نفر در حالی بود که سایر شرکت کننده ها حتی نتوانستند تا حرکت سوم به رکورد 60 متر برسند!
 
نوبت به پرتاب چهارم حدادی رسیده بود.او این بار ریسک زیادی نکرد و فشار زیادی روی خودش نیاورد.احسان در پرتاب چهارمش رکورد 64.89 را ثبت کرد.اگر اتفاق خاصی نمی افتاد حدادی با همان رکوردی که در پرتاب دوم انجام داد می توانست طلای بازی های آسیای را بر گردن بیاویزد.
 
پس از احسان نوبت صمیمی بود که پرتاب کند.متاسفانه صمیمی پشت سر هم دو پرتابش خطا شد تا فقط یک شانس دیگر داشته باشد.پس از محمد دوباره نوبت حدادی بود که پرتاب کند.این بار برای او رکورد 63.77 ثبت شد.هنوز خبری از حریف هندی نبود.وقتی ویکاس  پرتاب ها چهارم و پنجم خودش را انجام داد داوران خطای او را اعلام کردند تا فقط یک پرتاب دیگر برای تعیین قهرمان باقی بماند.