۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸

دردسر قتل غیرعمد برای یک نوجوان

این روزها بازگشایی دوباره مدارس ، آغاز ماه مهر و فصل پاییز و حضور دانش آموزان با لباس ها و کیف های نو حال و هوای دیگری را در خیابان ها و کوچه های شهرمان رقم زده است .
کد خبر : ۲۰۰۳۱۵
صراط: در این میان هستند برخی از دانش آموزان که از بد روزگار نمی توانند خود را در میان سایر دانش آموزان احساس و با آنان شوخی های دوستانه را در راه مدرسه ، حیاط آن و پشت میز درس تکرار کنند.

یکی از این دانش آموزان اکنون به خاطر یک حادثه در کانون اصلاح و تربیت حضور دارد و قصه وی خواندنی است و برخی برای رهایی وی دست نیاز به سوی هموطنان خیر دراز می کنند.

پسرک بعداز ظهر یک روز از هنرستان در حال بازگشت به خانه بود، آخرین امتحانات ترمش را داده بود. خسته بود. هنوز به خانه نرسیده بود که حس کرد چیزی در نگاه همسایه ها است. حرف های همسایه ها را نمی توانست باور کند که بدن نیمه جان پدرش را که دقایقی پیش سکته کرده بود با آمبولانس به بیمارستان انتقال داده اند.

این نوجوان روستایی نمی دانست چه کند. دست و پایش را گم کرده بود. در یک لحظه قیافه پدرش در ذهنش نقش بست و به یاد سالها کارگری او افتاد و بدون اینکه به عاقبت کار بیندیشد پشت موتورسیکلت مستهلک و بدون بیمه پدر نشست و بدون گواهینامه به دنبال آمبولانس راه افتاد و در نهایت اتفاقی که نباید می افتاد، افتاد!

او در راه کودکی هفت ساله را زیر گرفت و آن کودک جان خود را از دست داد و حالا حکایت دیگری به دنبال حکایت اول ورق خورده است . نوجوان داستان ما حالا هم پدر خود را در اثر سکته از دست داده و هم در اثر بی احتیاطی اش کودک هفت ساله ای جان باخت.

ستاد دیه کشور در گزارشی اعلام کرده است در حال حاضر 6 هزار و 465 نفر از هموطنان ما به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری به صورت تک قرار در زندان های کشور به سر می برند.

افراد نیازمند و اغلب آبرومندی که ناخواسته به دلیل وقوع حادثه ای ناگهانی راهی زندان شده و در ادامه به خاطر عجز در پرداخت دین یا بدهی، بدون پشتوانه تنها برای آزادی شان چشم به دستان سبز نیکوکاران نیک اندیشی دارند که ثابت کرده اند نوع دوستی و دستگیری از مستمندان جامعه در قالب یک شعار و یک عبارت مصطلع باقی نمانده است.

این مددجو حالا دو سال است که در کانون اصلاح و تربیت استان مرکزی است. او که بعد از مرگ پدر به نوعی سرپرست مادر و خواهر کوچک تر خود نیز به حساب می آید اکنون با این وضعیت نه می تواند کار کند و خرج زندگی را بدهد و نه پول پرداخت دیه را دارد.

'م. پ' تنها کاری که می توانست انجام دهد این بود که وسایل کار پدرش و تعدادی از اقلام خانه را بفروشد و از مجموع دیه 750 میلیون ریالی خود مبلغ 7 میلیون و 700 هزار تومان را تهیه کرده و بخشی از این مبلغ را هم از اولیاء دم گذشت بگیرد.

دادیار اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اراک نیز اعلام کرده که محکوم علیه در حال حاضر به دلیل عدم توانایی در پرداخت الباقی مبلغ دیه محکوم شده و در زندان به سرمی برد.

.... سال جدید تحصیلی فرا رسیده است و دانش آموزان و دانشجویان با ذوق و شوقی وصف ناشدنی با لباسی نو و تازه به مدرسه و دانشگاه رفتند و در این میان هستند افرادی که مانند این نوجوان بار سنگین سرپرست خانوادگی را بر دوش می کشند و از آن طرف به خاطر قتلی ناخواسته در کانون اصلاح و تربیت به سر می برند.

همانانی که از یک سو خودشان از تحصیل بازمانده و از سویی دیگر شرمنده خانواده به ویژه خواهر یا برادر کوچکتری هستند که نتوانستند امکانات مدرسه را برای آنها فراهم کنند.

امید است در آغازین روزهای سال تحصیلی جدید با کمک دستان سبز من و شما امکان مجدد حضور او در میان هم سالان و هم کلاسی های خود فراهم شود.

ستاد دیه کشور در طول 24 سال گذشته توانسته با کمکهای مردم نوع دوست کشورمان و همچنین حمایت های مسوولان بیش از 80 هزار نفر از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری را در سطح کشور از زندان آزاد کرده و به آغوش پرمهر خانواده بازگرداند.

ارمغان این ستاد مردم نهاد که همواره نوید آزادی به خانواده های چشم انتظاری بوده که در اثر یک غفلت سرپرست یا یکی از اعضای خانواده را از دست داده اند .

شماره حساب 74/74 جام بانک ملت (شعبه مستقل مرکزی) و حساب 0155550000004 سیبای بانک ملی به شماره کارت 7503 9951 9911 6037 به نام ستاددیه کشور آماده دریافت کمکهای نقدی شما نیک اندیشان برای آزادی زندانیان نیازمند مورد حمایت ستاد دیه است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: حوادث صراط