۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸

آزادی 47 زندانی جرایم غیرعمد اصفهان

47 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک خیرین و به مناسبت هفته دفاع مقدس در اصفهان آزاد شدند.
کد خبر : ۲۰۰۳۱۶
صراط: با اهدای تسهیلات بانکی به تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری استان اصفهان، زمینه آزادی این زندانیان واجد شرایط با در الویت قرار گرفتن خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز تعداد 47 محکوم به حبس حاضر از سطح زندان های استان اصفهان آزاد شدند .

مجید احسانی مدیرعامل ستاد دیه اصفهان با قدردانی از همه نیکوکارانی که در طرح ویژه «آزادی هفته دفاع مقدس» این نهاد مردمی را یاری کردند، اظهار داشت: با هدف شناسایی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و تسهیل در امر آزادی این دسته از افراد در جلسه حضوری کارشناسان ستاد با محبوسین زندان مرکزی اصفهان (در تاریخ 12 شهریور ماه) تعداد بیشتر این 47 نفر در آنجا شناسایی شده و بلافاصله در فرآیند آزادی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این افراد که اغلب آنها نیز سرپرست و نان آور خانه هستند، به مناسبت سی و چهارمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

احسانی با اعلام خبر افتتاح دفتر ارشاد و معاضدت قضایی در ستاد دیه استان اصفهان گفت: به منظور کاهش هزینه های زندانیان جرایم غیرعمد طی فرایند دادرسی و تسهیل در رسیدگی زندانیان تحت پوشش ستاددیه و نظر به لزوم ارشاد و معاضدت حقوقی و قضایی درحوزه زندانیان جرایم غیرعمد دفتر ارشاد و معاضدت قضایی در محل این نهاد مردمی افتتاح شد.

مدیر عامل ستاد دیه استان اصفهان ادامه داد: با توجه به تفاهم انجام شده با رییس هیئت مدیره مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه استان اصفهان، مقرر شد دو نفر از وکلای باتجربه از ساعت 10 صبح تا 14 روزهای زوج در محل ستاد دیه حاضر شده تا نسبت به ارشاد و معاضدت قضایی به مراجعین که اغلب آنها نیز از خانواده های زندانیان هستند همکاری نمایند.
منبع: ایرنا