۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸

اظهارنظر وزیر سابق ارشاد درمورد مذاکرات

وزیر سابق ارشاد گفت:‌ با وجود مذاکرات پیچیده، لحن و ادبیات کشورهای ۵+۱ نسبت به ایران تغیری نکرده است.
کد خبر : ۲۰۰۳۸۰
صراط: سیدمحمد حسینی ظهر امروز در مراسم کنگره 38 شهید هنرمند اردبیل، اظهار کرد: با وجود مذاکرات گسترده دو طرف هنوز نتیجه خاصی حاصل نشده  و طرف مقابل هیچ امتیازی از خود نشان نداده است.

وی با اشاره به تیترهای رسانه های مختلف مبنی بر اینکه بهار روابط ایران و انگلیس شروع می شود و یا امکان ملاقات اوباما با رئیس جمهور ایران گفت: این رسانه‌ها و کشورها به دنبال اهداف خود هستند تا سیاست های خود را به کرسی بنشانند.

وزیر سابق ارشاد بیان کرد: آمریکا و دشمنان ایران در جنگ ایران و عراق 445 ماشین مرگ آور، 3 هزار تانک و 300 فروند هواپیمای جنگی را به رژیم عراق فرستادند تا کشور ایران را از عرصه خارج کنند که با دلاورمردی های رزمندگان ایران این امر برعکس شد.

حسینی افزود: کشور آمریکا در زمان جنگ ایران و عراق 9 میلیارد دلار به ارتش عراق کمک مالی کرد و کشورهای کویت و عربستان نیز 60 میلیارد دلار در اختیار رژیم عراق قرار دادند تا ضربه سنگینی را به ایران وارد کنند اما رزمندگان کشورمان با دست خالی و با تکیه بر قدرت ایمان ضربه سنگینی به دشمن وارد کردند.

وی تصریح کرد:‌ زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا وظیفه ماست و ما به ایثار و روحیه و گذشت شهدا در همه عرصه ها نیازمندیم و شهدا با لبیک گویی به فرمان امام خمینی(ره) و تلاوت آیات جهاد پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی را رقم زدند.

حسینی اظهار کرد: شهدای والامقام از تمام دلبستگی ها و وارستگی های خود به دور ماندند تا از خاک و نام و کشورمان در برابر تجاوز بیگانگان دفاع کنند چرا که تنها عشق به خدا در دلشان بود.

وزیر سابق ارشاد گفت: ما باید به عناوین و القاب دل نبندیم بلکه با ادامه راه شهدای والامقام حداقل ذره ای دین خود را به شهدا ادا کنیم و در محضر خداوند شرمنده نشویم.

وی خاطرنشان کرد:‌ ما در هر عرصه ای رسالت بسیار سنگینی داریم و باید پرچم برافراشته شهدا را همیشه به اهتزاز درآوریم که شهدا بزرگ ترین افتخار برای ما هستند.

حسینی بیان کرد:‌ پایداری و ایثار شهدای انقلاب اسلامی در تمام دنیا پیچیده است و کشورهای منطقه با الگوگیری از گذشت و ایثار رزمندگان ایران به پیروزی های زیادی در مقابل دشمنان دست یافته اند.

وی با اشاره به سخنان نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه رفتار خود را نسبت به مردم خود تغییر دهید، گفت: نخست وزیر انگلیس خود حامی تروریست است که همیشه رفتارهای خشنی را نسبت به مردمان خود انجام داده است و آنها باید رفتار خودشان را تغییر دهند و نه برای ما تکلیف مشخص کنند.

حسینی بیان کرد:‌ این کشور انگلیسی که گروه های مختلف تروریست از جمله داعش را ایجاد کرده، حال خود دم از حقوق بشر می زند و برای ما تکلیف مشخص می‌کند.

وزیر سابق ارشاد خاطرنشان کرد: باید در برابر توطئه های دشمنان هوشیاری لازم را داشته باشیم و جبهه استکبار را با تکیه بر مقاومت و بصیرت و ولایتمداری نابود کنیم.

وی گفت: ‌تقویت قدرت ایران در منطقه هر چه قدر افزایش یابد آثار و برکتش در کشورهای منطقه بیشتر خود را نشان می دهد و ما باید در تمام عرصه های بین المللی، مسائل هسته ای، اقتصادی و فرهنگی با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری به پیشرفت های مناسبی دست یابیم.

وزیر سابق ارشاد تصریح کرد:‌ رسانه ها و نهادهای فرهنگی باید در شناسایی فرهنگ ناب شهدا در بین نسل امروزی تمام تلاش خود را به کار گیرند.

حسینی افزود: شهدای والامقام به دنبال رضوان و رضای الهی بودند و در مکتب حسینی درس خواندند و باید تداوم راه این شهیدان در کشور گسترش یابد.

منبع: تسنیم