۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲

یک گروه تروریستی دیگر به داعش پیوست

خبرها حکایت از جدا شدن گروه تروریستی خراسان از القاعده و بیعت سرکرده این گروه با دولت اسلامی در عراق و شام داعش دارد.
کد خبر : ۲۰۰۳۸۱
صراط: سازمان تروریستی خراسان که یک گروه تندرو و وابسته به سازمان "القاعده" است، اخیراً سرکرده آن ضمن اعلام جدایی از القاعده گفته است که با داعش بیعت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه اخبار سوریه متحد،‌ "ابو دجانه الافغانی" سرکرده گروه تروریستی خراسان در این باره گفته است ما با ابوبکر البغدادی سرکرده داعش بیعت کرده ایم.

جدا شدن این گروه تروریستی از سازمان القاعده حکایت از حجم بالای اختلافات میان داعش و القاعده دارد، و از این پس داعش سرکردگی گروه خراسان را هم در دست دارد.

الافغانی سرکرده گروه تروریستی خراسان در این باره در نواری صوتی که پایگاه "ابطال الاسلام" (قهرمانان اسلام) آن را منتشر کرده اعلام می‌کند: شیخ ابا یزید قاهر خوراسان و دیگر برادرانی که با وی حضور دارند بیعت خود را با ابو بکر البغدادی اعلام می کند.

وی در این نوار صوتی خطاب به آن چه که وی آنها را صابران و ایستادگی کنندگانی برای پاسخ به ندای اسلام نامید گفت: ما با البغدادی بیعت کردیم چرا که امروزه دولت اسلامی در عراق و شام در حال نبرد و مبارزه با ائتلاف غرب است و با دولت های مرتد و کافر می‌جنگد.

وی در این نوار چنین می افزاید: نبرد بر هر مسلمانی اکنون واجب است و باید بدانید که دین اسلام استوار نگردید مگر بر روی جمجمه های یاران پیامبر.

وی همچنین در این نوار صوتی خطاب به سرکرده "داعش" (ابو بکر البغدادی) هم گفته است: اکنون دولت شما در حال نبرد با دولت های کافر است از این رو ای برادران مجاهد سوار بر اسب های خود شوید و برای یاری برادران خود شتاب کنید و برادبران شما داعش هستند.

وی همچنین در بخش دیگری از این پیام صوتی می گوید: دیگر مرزی را نمی شناسیم و باید برای منهدم کردن عرش طاغوتیان در هر کجا اقدام لازم به عمل آید.

خوراسان یکی از گروه های معروف و فعال القاعده در سوریه است که اکنون خود را "جند الخلافه" (سربازان خلافت) دانسته است و بعد از مشاهده پیشروی های داعش در عراق و سوریه برای بیعت با ابوبکر البغدادی شتاب به خرج داد.

منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز