۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵

فرکی یا درخشان؛ کدام یک خوشبخت می‌شوند؟

هواره دیدار دو تیم سپاهان و پرسپولیس از جذابیت بسیار بالایی برخوردار بوده است؛ این بار فارغ از هر چیزی تقابل حمید درخشان و حسین فرکی به زیبایی‌های این بازی خواهد افزود.
کد خبر : ۲۰۰۳۹۳
صراط: دو تیم فوتبال سپاهان و پرسپولیس جمعه این هفته از ساعت 18 و 30 دقیقه در هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر در دربی ایران به مصاف هم می‌روند.

سال‌هاست که فوتبال ایران از حالت دو قطبی بودن خارج شده و دیگر مانند گذشته استقلال و پرسپولیس به تنهایی قدرت فوتبال ایران را تشکیل نمی‌دهند.

نگاهی به تاریخ ادوار گذشته لیگ برتر نشان می‌دهد که پای تیمی مثل سپاهان در رقابت برای قهرمانی لیگ برتر و یا جام حذفی همیشه در میان بوده است.

از افتخارات سپاهان می‌توان به چهار دوره قهرمانی لیگ برتر و چهار دوره قهرمانی این تیم در جام حذفی و یک نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد.

طی سال‌های گذشته دیدار این دو تیم از حواشی بسیاری مانند مطرح شدن نوشیدنی‌های آلوده و داوری مسئله دار برخوردار بوده است.

به هر حال این اتفاقات به پایان رسید و دو تیم در حال حاضر خود را برای مصافی دیگر در اصفهان آماده می‌کنند.

* نباید پرسپولیس را دست کم بگیریم

رحمان احمدی که به طور مجدد از بازی با تراکتور برای سپاهان درون دروازه قرار گرفته در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس پیرامون دیدار روز جمعه تیمش با بیان اینکه سپاهان نباید امتیازی را از دست بدهد و هیچ رقابتی در لیگ آسان نیست، گفت: ما به هیچ عنوان نباید به نام تیم‌ها نگاه کنیم و تنها باید به برد فکر کنیم.

وی ادامه می‌دهد: با حفظ آرامش می‌توانیم پرسپولیس را با شکست بدرقه کنیم.

دروازه‌بان تیم فوتبال سپاهان با اشاره به رفتن کرانچار و آمدن فرکی، عنوان کرد: با آمدن فرکی شرایط سپاهان بهتر از گذشته شده است؛ هرچند که جا دارد از زحمات زلاتکو کرانچار قدردانی کنیم، اما فرکی مربی بادانشی است که می‌تواند به خوبی سپاهان را هدایت کند.

وی بیان کرد: پرسپولیس تیم بزرگی است که با تغییرات جدید در کادر فنی، روح تازه‌ای در این تیم دمیده شده است، نباید هیچ تیمی را دست کم بگیریم، همه تیم‌ها با برنامه بازی می‌کنند و تیمی نیست که رقیبی آسان تلقی شود، سپاهان باید در هر بازی با حداکثر امتیاز از زمین خارج شود.

احمدی با بیان اینکه سپاهان باز هم به صدر جدول باز می‌گردد، متذکر شد: فاصله زیادی تا صدر نداریم و باید با تلاش بیشتر این فاصله امتیازی را جبران کنیم، سپاهان شخصیت قهرمانی دارد و پرافتخارترین تیم لیگ است.

* بازی با پرسپولیس دیداری مانند سایر بازی‌ها است

سرپرست تیم فوتبال سپاهان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس پیرامون این دیدار حرف‌های جالبی دارد.

رسول خوروش با اشاره به احتمال بخشیده شدن پیام صادقیان برای این دیدار حساس، عنوان داشت: حرکتی که صادقیان انجام داد و داور را زد، حداقل باید 6 ماه محروم می‌شد اما به جای 6 ماه او را سه ماه محروم کردند که یک ماه آن هم بخشیده شد و فکر می‌کنم اگر وضعیت همین‌گونه ادامه پیدا کند از صادقیان تجلیل نیز خواهند کرد.

وی صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد: ما تمام نفراتمان را در اختیار داریم و تنها علی حمودی با ما نیست که باید ببینیم مشکل او حل می‌شود یا نه، اما باید بگویم بازیکنان سپاهان شاداب و با انگیزه زیاد تمرین می‌کنند؛ هرچند که با یک امتیازی که از تبریز گرفتیم از وضعیت تیم راضی هستیم.

خوروش پیرامون دیدار مقابل پرسپولیس نیز گفت: این بازی نیز برای ما مانند سایر بازی‌هاست و تفاوت چندانی برای ما ندارد، چراکه همه بازی‌های لیگ حساس و مهم است.

نکته‌ای که در دیدار دو تیم سپاهان و پرسپولیس اهمیت دارد این است که این دیدار با توجه به اینکه حمید درخشان و حسین فرکی روی نیمکت سرمربیان دو تیم حضور دارند و البته هر دو به نوعی از مربیان اخلاق‌مدار لیگ ایران محسوب می‌شوند؛ شاید با آرامش بیشتری نسبت به گذشته برگزار شود و دیگر از جنجال‌های سابق بازی دو تیم خبری نباشد.

گفتنی است؛ سپاهانی‌ها نباید گمان کنند از حریف تهرانی خود سرتر هستند، چراکه آنها در این دیدار با تمام انگیزه‌شان بازی می‌کنند و باید پاسخگوی هواداران پرتعداد خودشان باشند و به طور حتم در صورتی‌ که طلایی‌پوشان دیار زاینده‌رود قصد دارند خود را به عنوان یک مدعی جدی مطرح کنند باید از این بازی خانگی سه امتیاز کامل را بگیرند.
منبع: فارس