۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵

حمله شیمیایی داعش به صلاح الدین

حمله شیمیایی گروه تروریستی داعش با استفاده از گاز "کلر" علیه عشایر بنی سعد در جنوب استان صلاح الدین، منجر به خفگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و مسمومیت دهها تن از مردم و نیروهای داوطلب شد.
کد خبر : ۲۰۰۳۹۴
صراط: عشایر منطقه بنی سعد در جنوب استان صلاح الدین پس از حمله شیمیایی داعش با استفاده از گاز "کلر"، خواستار حمایت تسلیحاتی برای مقابله با داعش شدند.

داعش پس از ناتوانی برای ورود به مناطقی که مردم به دفاع از میهن خود می پردازند،از شیوه های دیگری برای انتقام گیری استفاده می کند. از این رو چند روز پیش، از گاز کلر در الضلوعیه استفاده کرد و این بار منطقه بنی سعد در جنوب صلاح الدین را هدف قرار داد.

یکی از ساکنان بنی سعد که بر اثر تنفس این گاز مسموم شده است، به خبرنگار العالم گفت: "بمبهای کلر از مناطق المزاریع و یثرب و البجلی شلیک شد، همچون تیزاب تمام بدنم را سوزاند و به سختی خود را به بیمارستان رساندم.... بر اثر تنفس این گاز دچار احساس خفگی بسیار شدیدی شدیم."

یکی از زنان عشیره بنی سعد نیز گفت: "پس از شلیک بمبهای کلر دچار خفگی شدم، از خانه خارج شدم...اما خداوند بادهایی برای این روستا فرستاد که اگر رحمت خداوند نبود تمام اهالی روستا کشته می شدند."

یکی از فرماندهان نظامی منطقه می گوید: "این حمله ساعت 2 بامداد روی داد، ابتدا ابرسیاهی از نزدیکی منطقه المزاریع هم مرز با عشیره بنی سعد برخاست، سپس بسیاری از سربازان دچار خفگی شدند و برخی خون بالا آوردند و برخی دیگر خون دماغ شدند و این علاوه بر احساس خفگی بود."

بیش از 20 مورد خفگی و مسمومیت حاد در میان مردم منطقه و نیروهای داوطلب مشاهده شده است. این امر عشایر بنی سعد را واداشت تا از دولت عراق بخواهند سلاح و مهمات بیشتری در اختیار آنها بگذارد.

یکی ازعشایر در گفتگو با شبکه العالم از دولت عراق خواستار سلاح های سنگین برای مقابله با داعش شد.

به گفته منابع نظامی، استفاده گروه تروریستی داعش از گاز کلر در حملات اخیر، بیانگر ناتوانی اش در تحقق اهداف خطرناک خود است.
منبع: العالم