۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶

فرار دختر انگلیسی برای پیوستن به داعش

پلیس انگلیس می‌گوید یک دختر 15 ساله اهل بریستول که چند روزی است از مدرسه به خانه بازنگشته است، احتمالا برای پیوستن به داعش به ترکیه رفته است.
کد خبر : ۲۰۰۴۱۵
صراط: پلیس انگلیس امروز اعلام کرد که «یسرا حسین» دختر انگلیسی سومالی الاصل که همراه با والدین خود در بریستول انگلیس زندگی می‌کرده، احتمالا برای ورود به خاک سوریه و پیوستن به داعش، به ترکیه رفته است.

 به گزارش شبکه خبری راشاتودی، بنا به گفته پلیس، «یسرا» چهارشنبه هفته گذشته صبح به قصد رفتن به مدرسه از خانه خارج شده ولی هیچ‌گاه بازنگشته است، تحقیقات نشان می‌دهد که وی با یک پرواز از فرودگاه «هیتروی» لندن به استانبول رفته است.

بنا به مفاد این پرونده، «یسرا» در این سفر تنها نبوده و بنا به قرار قبلی، با یک دختر 17 ساله دیگر که ساکن جنوب لندن بوده، دیدار کرده و به همراه وی به سمت ترکیه رفته است.

«هیبکا جما» سخنگوی خانواده «یسرا» با انتشار بیانیه‌ای از این دختر خواسته که به خانه بازگردد، «جما» گفته که دختر فراری، فردی باهوش، خونگرم و مورد تحسین اطرافیان و همسالان خود بوده است.

«یسرا» قصد داشته که در آینده دندانپزشک شود.

تاکنون تصاویر متعددی از حضور اتباع غربی در میان تروریست‌های داعش منتشر شده است، قاتل دو خبرنگار آمریکایی و یک خبرنگار انگلیسی که آنها را در برابر دوربین سربرید، اهل لندن است.

همچنین فردی که در کلیپ تبلیغاتی داعش، سربازان ارتش روسیه را به کندن قبر برای خود مجبور می کند و سپس با سلاح کمری، به سر آنها شلیک می‌کند، یک تبعه آمریکا است.

پیوستن جوانان غربی به داعش و البته بازگشت برخی از آنها به وطن، موجب نگرانی شدید مقامات این کشورها شده است.

اولین نشانه منفی این بازگشت، به رگبار بسته شدن بازدیدکنندگان موزه یهودیان در پایتخت بلژیک بود؛ عامل بلژیکی این حادثه یک سال در سوریه برای داعش می‌جنگیده است.

وی در حالی به کشور مادری خود بازگشته بود که یک قبضه مسلسل کلاشینکف را در پرچم داعش پیچیده بود ولی به دلیل داشتن گذرنامه بلژیکی، به راحتی از گیت‌های امنیتی گذشته بود.

هفته پیش هم پلیس بلژیک مجدداً گفت که نقشه حمله به ساختمان اصلی اتحادیه اروپا در بروکسل را خنثی کرده است.
منبع: فارس