۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶

اصلاح‌طلبان تورم را چگونه محاسبه می‌کنند؟!

علیرغم اعلام چندین و چند باره کاهش قیمت‌ها و آمار و ارقام عجیب و غریب از نرخ تورم و حتی نرخ رشد اقتصادی، ساده‌ترین راه محاسبه قدرت خرید مردم حرفی است که از زبان خود آنها شنیده می‌شود. اما وقتی پای سیاسی‌کاری در میان باشد، عده‌ای حرف مردم را هم باور نمی‌کنند!
کد خبر : ۲۰۰۴۲۵
صراط: علیرغم اعلام چندین و چند باره کاهش قیمت‌ها و آمار و ارقام عجیب و غریب از نرخ تورم و حتی نرخ رشد اقتصادی، ساده‌ترین راه محاسبه قدرت خرید مردم حرفی است که از زبان خود آنها شنیده می‌شود. اما وقتی پای سیاسی‌کاری در میان باشد، عده‌ای حرف مردم را هم باور نمی‌کنند!

تنها به این علت که مخالف ذائقه و سلیقه سیاسی آنهاست خصوصا وقتی که حرف مردم را کیهان بیان کند! اما گاهی اوضاع چنان است که نه تنها کیهان، که روزنامه‌های حامی و سینه‌چاک دولت هم نمی‌توانند حقایق را پنهان کنند و به ناچار در کنار چندین صفحه سیاسی‌کاری و سیاست‌زدگی، بخش اندکی از خواست مردم را هم آشکار می‌کنند.

در یک نمونه جالب روزنامه آفتاب یزد در ستون «روی خط آفتاب» چند پیام و درد دل از چند شهروند را منتشر کرده است. در یکی از این پیام‌ها آمده «سلام آقای روحانی! کاهش تورم یعنی تخم‌مرغ از شونه‌ای 7 هزار تومان بشه 11 هزار تومان، لبنیات 30 درصد گرون بشه و سایر کالاها هم همینطور!؟به اینها میگن سرعت افزایش قیمت نه کاهش تورم»

این پیام و چند پیام دیگر که در آنها از عدم حمایت از کشاورز، بی‌توجهی به گرانی کود و سم و گلایه  از کیفیت پائین خودروها و... سخن به میان آمده، حکایت روشن و شفافی از قیمت‌ها و اقتصاد واقعی جاری در جامعه است. اقتصادی بدون نرخ‌ها و آمارهای فرمایشی که تحت امر این و آن کشور را به رشد محیرالعقول 5/4 درصدی رسانده است! چه خوبست اکنون که ورود کیهان به نهاد ریاست جمهوری بنا به دستور مسئولان امر ممنوع شده، لااقل مسئولان اقتصادی نیم نگاهی به درددل‌های مردم در برخی روزنامه‌های حامی دولت بیندازند و برای آنها فکری بکنند. البته اگر پس از این خبر، آن روزنامه و دیگر روزنامه‌ها مشمول اعلام نرخ‌های رسمی نشوند!

البته این تنها حرف مردم در این روزنامه نبود مثلا دو خواننده دیگر درباره ماهیت و کارکرد روزنامه گفته بودند:

«گفتم یکبار روزنامه را بگیرم، ببینم چطور است. مشکل اصلی فعلی کشور ما «غرب‌زدگی» بیمارگونه است که متاسفانه روزنامه شما نیز از آن رنج می‌برد. کمی از گاندی یاد بگیریم که اگر اصلاح‌طلب بود همیشه می‌خواست دست بیگانه را از کشورش قطع کند؛ نه آنکه گفته‌های آنان را در هند تئوریزه کند و به خورد مردمش بدهد. غرب خیلی وقت است که افول کرده است.»

«متاسفانه به جای اینکه خبررسانی و آگاهی‌بخشی را سرلوحه کار خود قرار دهید تنها به تبلیغ جریان اصلاح‌طلب نظر دارید و بس. تقریبا هیچ مطلب قابل خواندنی در روزنامه‌تان دیده نمی‌شود.»
منبع: کیهان
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز