۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا:

آمریکا سلاح دارد اما جان برکف ندارد

کد خبر : ۲۰۰۴۲۸
صراط: حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل ولایی در مراسم یادواره سرداران و 672 شهید شهرستان مرند اظهار کرد: باید از قدرت شهدا استفاده کامل کرد، امنیت پایدار وابسته به شهداست و باید یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشت، چراکه اعتقاد داریم محرم و صفر دین را زنده نگه داشته‌ و این در سایه بزرگداشت حضرت سیدالشهدا (ع) است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه عاشورا، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با اشاره به شرایط کشور در روزها و ماه‌های اول پس از انقلاب گفت: در جنگ تحمیلی مقرر بود انقلاب اسلامی کلاً از بین برود و صدام ملعون با این نیت که ایران قدرت تدافعی نخواهد داشت به عنوان نایب شرق و غرب وارد این جنگ شد و به ایران حمله کرد، اما او و حامیانش غافل از این بودند که سلاح همه واقعیت نیست، بلکه کسی پیروز جنگ خواهد بود که روح برتر داشته باشد نه تسلیحات برتر.

ولایی افزود: هر جامعه‌ای شهیدان را همچون سایر اموات بداند آن جامعه از بین رفتنی است اما جامعه‌ای که جایگاه شهدا را درک کند و زنده نگه دارد، قطعاً جامعه‌ای ماندگار و پایدار خواهد بود و از این روست که باید قدر شهدا را بدانیم.

وی با ذکر این نکته که ایران کشوری عاشورایی است، ادامه داد: یکی از افراد سرشناس و مدیران آمریکایی در پاسخ به این سوال که چرا با ایران مانند سایر کشورها رفتار نمی‌کنید، پاسخ می‌دهد که ایران منحصر به فرد است و مردمش بیدارند. چراکه در شهری که قبل از ظهر 800 شهید آورده‌اند، بعد از ظهر همان روز 3 هزار نفر آماده اعزام به جبهه شدند پس ایران با بقیه کشورها تفاوت دارد.

ولایی تصریح کرد: بمب اتمی قدرت نیست بلکه روحیه شهادت‌طلبی قدرت است و اینک در عرصه دیپلماسی هم نرمش قهرمانانه لازم است و هم دفاع جانانه و باید مطمئن باشیم که دشمن به هیچ نحو دست از سر ما بر نخواهد داشت مگر اینکه به نیات شوم خود دست یافته و ما را خنثی کرده و از بین ببرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اینکه دشمن اعلام می‌کند تمام گزینه‌ها روی میز است یعنی دنبال نقطه ضعف و راه نفوذ می‌گردد و در بحث حمله به ایران، آمریکا در برخی موارد برآوردهایی داشته است اما اینکه چه کسی پیروز جنگ باشد هنوز برآورد و ارزیابی دقیق ندارد  و در واقع هر چند آمریکا سلاح و بمب پیشرفته دارد اما رزمنده جان برکف ندارد و سرنوشت یک جنگ به رزمندگان جان برکف و روح برتر وابسته است،  از ورود به این جنگ واهمه دارد که این سردرگمی نتیجه خون شهداست.