۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵

افشای تخلف 6 دانشگاه غیردولتی

مدیرکل دفتر آموزشهای غیردولتی وزارت علوم به دلائل صفر شدن ظرفیت 6 موسسه غیردولتی اشاره کرد و گفت: تخلفات گسترده ای در این موسسات از قبیل جابجایی نمرات دانشجویان انجام شده است.
کد خبر : ۲۰۰۵۳۵
صراط: کارن ابری نیا گفت: ظرفیت 6 موسسه غیردولتی غیرانتفاعی صفر شده و این موسسات در تلاش هستند مشکلات ایجاد شده را برطرف کنند. بر اساس گزارشهای دریافت شده، برخی از این موسسات با کارمندانشان مشکل داشتند و حقوقشان را به موقع پرداخت نمی کردند یا اینکه نمرات دانشجویان را جا به جا می کردند.
 
او همچنین درباره آخرین وضعیت ایجاد شهرک موسسات آموزش عالی غیردولتی، گفت: موسسات ضعیف در شهرهای مشهد، شیراز، قزوین، مازندران و کرمانشاه دور هم جمع شده و در حال ایجاد این شهرک های غیردولتی ها هستند. وزارت علوم نیز یک سری سیاستهای تشویقی هم در جهت تجمیع و ادغام این دانشگاههای ضعیف در پیش می گیرد.
 
به گفته ابری نیا، یکی از مهمترین علتهای تجمیع این موسسات، داشتن جمعیت دانشجویی زیر 500 نفر است.
 
مدیرکل دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی ضمن تاکید بر اینکه موسسات غیردولتی در واقع بخش خصوصی به شمار می آیند و نمی توان برای تجمیع به آنها اجبار کرد، گفت: وزارت علوم در حال سطح بندی این موسسات است و اگر در این سطح بندی در ردیف موسسات ضعیف قرار گیرند، از پذیرش دانشجو محروم می شوند.
منبع: مهر