۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰

نتایج ورزشکاران ایران در روز دوازدهم اینچئون

روز دوازدهم از بازی‌های آسیایی برای ایران 4 مدال برنز و یک طلا در پی داشت.
کد خبر : ۲۰۰۵۹۷
صراط: ورزشکاران ایران امروز در رشته‌های مختلفی به میدان رفتند، اما ایران توانست فقط در تکواندو طلایی شود.

کشتی‌گیران کشورمان نتوانستند مدال طلایی به کاروان ایران اضافه کنند. روز دوازدهم با 4 برنز در کشتی و یک طلا در تکواندو به پایان رسید.

نتایج کامل به شرح زیر است:

تکواندو:

امروز رقابت های تکواندوی بانوان در وزن 57- کیلوگرم برگزار شد که سمانه شش پری در نخستین گام به مصاف ماریسکا از اندونزی رفت. وی در این مبارزه با نتیجه 12-6 به برتری رسید و راهی مرحله بعد شد. شش‌پری در مرحله دوم نماینده تاجیکستان را هم شکست داد اما در ادامه راه مقابل نماینده کره جنوبی مغلوب شد و کنار رفت.

مهدی خدابخشی، تکواندوکار وزنه 80  کیلوی کشورمان با برتری 16 بر صفر مقابل تکواندو کار نپالی راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در مرحله بعد با نماینده ژاپن دیدار کرد. خدابخشی در ادامه رقابت به مصاف نماینده ژاپن رفت و با نتیجه 5 بر یک حریف خود را شکست داد و مدال برنز خود را قطعی کرد. وی با برتری در این مسابقه راهی فینال شد. خدابخشی در فینال نماینده ازبکستان را شکست داد و طلای پانزدهم را به نام خود ثبت کرد.

سجاد مردانی نماینده وزن 87 + کیلوگرم تکواندو در نخستین مبارزه خود به مصاف چولهو‌جو از کشور میزبان رفت. مردانی با نتیجه 6-5 شکست خورد و به مرحله نیمه نهایی نرسید.

دوومیدانی:

هادی سپهرزاد در ادامه رقابت خود در رشته ده گانه دوومیدانی و در ماده دوی 110 متر بامانع با ثبت رمان 14،95 در بین 5 نفر چهارم شد. سپهرزاد در ادامه رقابت های دهگانه در ماده پرتاب دیسک رشته دهگانه با پرتابی به میزان 50،88 در جایگاه اول قرار گرفت. وی در ماده پرش با نیزه با ثبت رکورد 4 متر و 40 سانتی‌متر در رده ششم قرار گرفت. ملی پوش دهگانه ایران در نهمین مرحله از این ماده در بازی‌های آسیایی در پرتاب نیزه به رقابت با حریفان خود پرداخت که در پایان با رکورد 54 متر و 35 سانتی متر در جایگاه چهارم ایستاد. وی در بار اول نیزه را 43 متر و 30 سانتی متر پرتاب کرد و پرتاب های دوم و سوم وی نیز 54 متر و 35 سانتی متر و 52 متر و 7 سانتی متر بود. سپهرزاد با برگزاری رقابت دوی 1500 متر به کار خود در رشته دهگانه پایان داد. وی امروز در رشته 1500 متر عنوان هفتمی را به دست آورد و در مجموع با امتیاز 7572 در رده پنجم قرار گرفت.

حسن تفتیان در ماده 200 متر دو و میدانی و در مرحله نیمه‌نهایی توانست با ثبت رکورد 21 ثانیه و 49 صدم ثانیه در جایگاه دوم قرار بگیرد و راهی مرحله فینال شود.

محمدحسین ابارقی در ماده 200 متر با ثبت رکورد 21 ثانیه و 33 صدم ثانیه توانست در رده سوم مرحله نیمه نهایی قرار بگیرد و جواز حضور در فینال این ماده را کسب کند.

مسابقه فینال دوی 200 متر بازی‌های آسیایی ظهر امروز برگزار شد که دوومیدانی ایران 2 نماینده به نام‌های حسن تفتیان و محمدحسین ابارقی داشت. در این ماده ابارقی با رکورد 21 ثانیه و 7 صدم ثانیه هفتم شد و تفتیان هم 21 ثانیه و 24 صدم ثانیه در رده آخر ایستاد.

فینال دوی 200 متر بانوان در بازی‌های آسیایی ظهر امروز برگزار شد که مریم طوسی نماینده کشورمان در این ماده با رکورد 23 ثانیه و 64 صدم ثانیه به مقام پنجم دست یافت.

قایقرانی:

سونیا گماری در مرحله مقدماتی مسابقات انفرادی قایقرانی اسلالوم توانست با ثبت رکورد 1.28.23 در رده پنجم قرار بگیرد و به دور شانس مجدد راه یابد. وی در این مرحله با برتری مقابل حریف تایلندی به یک‌چهارم راه پیدا کرد. گماری با زمان یک دقیقه و 28 ثانیه و 94 صدم ثانیه مقابل حریف ژاپنی رکورد بهتری را ثبت کرد و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

امیرمحمد فتاح‌پور در قایقرانی اسلالوم با ثبت زمان یک دقیقه و 15 ثانیه و 13 صدم ثانیه در بین 16 شرکت‌کننده در رده پنجم مرحله مقدماتی قرار گرفت. در این بخش نماینده چین با ثبت رکورد یک دقیقه و 9 ثانیه و 88 صدم ثانیه در رده اول قرار گرفت. فتاح پور با این نتیجه به مرحله یک شانزدهم نهایی رسید و به دلیل انجام خطا از جریان مسابقات خارج شد.

شقایق سیدیوسفی در رشته اسلالوم کایاک تک نفره در مرحله مقدماتی ششم شد. وی با این نتیجه به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. سیدیوسفی در کایاک تک نفره اسلالوم امروز مقابل حریفی از چین رقابت کرد و زمانی بیشتر از وی را به ثبت رساند، اما با توجه به اینکه از دو نماینده چین باید یکی راهی مرحله بعد شود، سید یوسفی این شانس را پیدا کرد که به نیمه نهایی راه پیدا کند. وی فردا باید مقابل نماینده چین تایپه رقابت کند.

محمدصدیق حشمتیان در ماده قایقرانی اسلالوم بخش کایاک تک نفره با زمان یک دقیقه و 5 ثانیه و 55 صدم ثانیه در رده ششم قرار گرفت و توانست به مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات صعود کند. وی با قرار گرفتن در جایگاه هشتم جواز حضور در مرحله یک چهارم را پیدا کرد. حشمتیان در ادامه مقابل نماینده تایلند قرار گرفت. وی با ثبت رکورد 1:07.45 حذف شد و نتوانست راهی نیمه نهایی شود.

کبدی:

تیم ملی کبدی زنان ایران امروز در دیدار پایانی خود در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها در گروه دوم مقابل تایلند با نتیجه  37-25 به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. ایران در دور بعدی این رقابت‌ها با بنگلادش دیدار خواهد کرد.

تیم ملی کبدی مردان کشورمان امروز در دیدار پایانی خود در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها در گروه دوم مقابل ژاپن با نتیجه  53 بر 21 به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

تنیس روی میز:

نوشاد عالمیان در آغار رقابت‌هایش در بخش انفرادی مسابقات تنیس روی میز بازی‌های آسیایی در جمع 32 بازیکن به مصاف رامیز محمد از پاکستان رفت. نوشاد در این مسابقه با حساب 4 بر صفر و با نتایج (11 بر6)، (11 بر 5)، (11 بر 4) و (11 بر 7) به پیروزی رسید و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

افشین نوروزی دومین نماینده کشورمان در بخش انفرادی مسابقات تنیس روی میز بازی‌‌های آسیایی که در مرحله مقدماتی استراحت داشت و به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کرده بود در این مرحله مقابل احمد احمد حریفی از یمن به میدان رفت. نوروزی در این بازی با حساب 4 بر یک به برتری رسید. وی ست‌های اول، سوم، چهارم و پنجم را (11 بر 3)، (11 بر 2)، (11 بر 3) و (11 بر 9) را برد و تنها ست دوم را (11 بر 4) به حریفش واگذار کرد.

مسابقات دوبل تنیس روی میز بازی های آسیایی امروز پیگیری شد و تیم ملی کشورمان متشکل از نوشاد عالمیان و افشین نوروزی که با برتری مقابل قطر توانسته بود به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند، در این مرحله به مصاف چین رفت. در این بازی چینی‌ها که قدرت اول جهان محسوب می‌شوند، در ست اول 11 بر 4 پیروز شدند و ست دوم را هم 11 بر 7 بردند. ملی پوشان کشورمان در ست سوم هم 11 بر 3 شکست خوردند و در مجموع با حساب 3 بر صفر نتیجه را واگذار کردند و از رسیدن به یک چهارم نهایی بازماندند.

کشتی:

مجتبی کریم‌فر در وزن 85 کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر مقابل موسی شاهین عبدالله از اردن به پیروزی رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در دور دوم به مصاف سئول لی، قهرمان آسیا و نایب قهرمان بازی‌های آسیایی گوانگجو از کره‌جنوبی رفت و در حالی که تا ثانیه های پایانی 5-2 پیش بود، داوران وی را سه اخطاره و بازنده اعلام کردند. کریم‌فر در رده‌بندی با نتیجه 3 بر صفر از سد عزت بیشبیکوف، دارنده مدال برنز 2013 آسیا از قرقیزستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

بشیر باباجان‌زاده در وزن 130 کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر مقابل دارمندار دالال از هند به پیروزی رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد، اما در دور دوم با نتیجه یک بر صفر مغلوب نورماخان تینالی‌یف، نفر سوم جهان و قهرمانی بازی‌های آسیایی گوانگجو از قزاقستان شد و از حضور در نیمه‌نهایی بازماند. باباجان‌زاده در شانس مجدد با نتیجه 3 بر صفر مقابل ماماسولی‌یف از ازبکستان به پیروزی رسید و گام به دیدار رده‌بندی گذاشت. نماینده سنگین‌وزن کشتی فرنگی کشورمان در دیدار رده‌بندی با نتیجه 4 بر یک از سد مورات رامونوف دارنده مدال‌های نقره و برنز قهرمانی آسیا از قرقیزستان گذشت و مدال برنز را به خود اختصاص داد.

افشین بیابانگرد در وزن 66 کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر مقابل روسلان تساریف، دارنده مدال طلای قهرمانی 2014 آسیا از قرقیزستان به پیروزی رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد، اما در دور دوم با نتیجه سه بر صفر مغلوب ریو هان‌سو، قهرمان جهان از کره‌جنوبی شد و از حضور در نیمه‌نهایی بازماند که با توجه به حضور حریفش در فینال به گروه شانس مجدد رفت تا برای کسب مدال برنز مبارزه کند. ماینده کشورمان در این مرحله با نتیجه 7 بر یک مقابل المورات تاسمرادوف، قهرمان سال‌های 2013 و 2014  آسیا و دارنده 2 مدال برنز 2013 و 2014 جهان از ازبکستان به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

پیام بویری در وزن 75 کیلوگرم که در دور نخست با نتیجه 9 بر 5 مقابل نوربیک هاشم‌بیکوف از ازبکستان به پیروزی رسیده بود، در دور دوم هم با نتیجه 7 بر 2 مقابل سینگ گورپریت از هند به برتری رسید و گام به نیمه‌نهایی گذاشت، اما در این مرحله با نتیجه یک بر یک مغلوب تاکه‌هیرو کاناکوبو، نایب قهرمان آسیا و نفر پنجم مسابقات جهانی از ژاپن شد و از حضور در فینال بازماند. بویری با پیروزی در دیدار رده‌بندی با نتیجه 11 بر صفر مقابل امان علی عطایف از ترکمنستان به مدال برنز دست یافت.

والیبال:

تیم ملی والیبال ایران در رمحله یک چهارم با 3 ست پیاپی کویت را شکست داد و به نیمه‌نهایی صعود کرد. ایران فردا با چین دیدار می‌کند.

بسکتبال:

تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله یک‌چهارم در بازی مقابل قزاقستان با نتیجه 80 بر 78 به برتری رسید و راهی فینال شد.
منبع: فارس