۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴

5مشکل جامعه جهانی به روایت قشقاوی

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، 5 مشکل اساسی جامعه جهانی و راهکار اساسی برای خروج از شرایط موجود را تشریح کرد.
کد خبر : ۲۰۰۶۴۱
صراط: حسن قشقاوی بعدازظهر امروز در پنجمین اجلاس بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر در جوار حرم شاهچراغ(ع) اظهار داشت: جهان به این نتیجه رسیده که فرهنگ سکولار نتوانست مشکل جهانی را حل کند و امروز مشکلات اساسی جهان تنها با توسعه فرهنگ غدیر قابل حل‌وفصل است.

وی ادامه داد: سکولاریسم با انقطاع از مبدأ و معاد، این مشکلات را برای جامعه بشری به ارمغان آورد و از جمله این مسائل و آسیب‌ها، تداوم جنگ و نبود صلح پایدار است.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با بیان اینکه با اتمام جنگ جهانی اول اعتقاد بر این بود که دیگر جنگ در جهان رخ نمی‌دهد، اما بعد از 11 سپتامبر روزانه بیش از 80 هزار نفر به خاطر جنگ کشته می‌شوند، با اشاره به پیدا‌یش گروهک تروریستی داعش و تکفیری‌ها، خاطرنشان کرد: مشکل جدی بشر، جنگ است و بسیاری از مشکلات فعلی جهان با سکولاریسم حل نشد.

این مسئول با اشاره به اینکه اسلام دینی است که می‌تواند صلح پایدار ایجاد کند و امیرالمؤمنین علی(ع) مروج این موضوع بود، دیگر مشکل جهانی را نبود عدالت عنوان کرد و یادآور شد: آمارهای بانک جهانی نشان‌دهنده فاصله طبقاتی است؛ همین امر نیز ناتوانی مکاتب سکولار را در اداره جهان نشان می‌دهد.

قشقاوی با بیان اینکه فریاد عدالت‌خواهی علی(ع) در جهان امروز راهگشا خواهد بود، بیان کرد: اخلاق‌مداری سومین مشکل بزرگ جهان امروز است و آمارهای رو به زوال از اخلاقیات در جهان به خوبی مشاهده می‌شود و برای رفع این مشکل باید از فرهنگ غدیر بهره برد.

وی، دیگر مشکل جامعه جهانی فعلی را ناپایداری خانواده‌ها عنوان کرد و متذکر شد: بسیاری از ناهنجاری‌های جنسی در جهان ترویج می‌شود، اما درباره اخلاق خانواده اقدام اساسی نمی‌شود و رسانه‌های متعددی به دنبال ترویج فساد هستند.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه اضافه کرد: در دهکده امروز جهان، بحران خانواده جدی است و غیر از تمسک به فرهنگ غدیر از هیچ طریقی امکان حل مشکل خانواده وجود ندارد.

این مسئول، پنجمین مشکل جهانی را تخریب محیط‌زیست عنوان کرد و چنین توضیح داد: امکانات و پیشرفت علم قرار بود به حفظ محیط‌زیست کمک کند، اما به سبب عدم رعایت اصول محیط‌‌زیست توسط بسیاری از کشورهای بزرگ پیشرفته، برای محیط‌زیست بزرگ‌ترین مشکلات ایجاد می‌شود که در این زمینه نیز فرهنگ اهل‌ بیت(ع) و غدیر می‌تواند اثرگذار باشد.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه تشریح کرد: جهان به شدت نیازمند به فرهنگ غدیر است و امروز به جهان اثبات شده که بحران‌های موجود در جهان با استفاده از فرهنگ سکولاریسم قابل حل نیست و جهان به این نتیجه رسیده که فرهنگ غدیر توان حل مشکلات جهان را دارد.

قشقاوی تأکید کرد: برای رفع مشکل جهانی، باید محبت اهل‌بیت(ع) را به صورت کلان در نظر بگیریم؛ چنانکه محبت به حضرت علی(ع) در حال جهانی شدن است و دوستی علی(ع) مرز نمی‌شناسد و اگر بر این مبنا پیش برویم مرز اسلام تنگ نمی‌شود؛ در حالی که تأکید بر مسائل جزئی شریعت می‌تواند افتراق ایجاد کند.

وی در پایان از آمادگی وزارت خارجه برای ترویج فرهنگ شیعی در سطح جهانی خبر داد و گفت: این امر نیاز به همراهی علما و اعلام و حوزه‌های علمیه دارد.
منبع: فارس