۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶

جزئیات مسدود‌شدن مسیر ریلی جنوب

فرماندار دورود گفت: بعد از خروج قطار باری از مسیر ریلی، ۲ قطار مسافربری که در محدوده شهرستان دورود بودند، به‌دلیل مسدودشدن مسیر ناچار به توقف شدند که در این راستا ۴۰ دستگاه اتوبوس مسافران را به خوزستان انتقال دادند.
کد خبر : ۲۰۰۶۵۸

صراط: ماشاالله نعمتی اظهار کرد: در پی خروج قطار باری از مسیر ریلی که در بین تنگ پنج و تنگ هفت در محدوده خوزستان-لرستان رخ داد تعداد سه واگن از قطار جدا ‌و از ریل خارج شدند که محل خارج شدن این سه واگن در مرز لرستان بوده است.

وی با اشاره به اعزام اتوبوس برای جابه جایی مسافران قطارهای مسافربری افزود: بعد از وقوع این حادثه دو قطار مسافربری در محدوده شهرستان دورود بودند که به دلیل مسدود‌شدن مسیر ناچار به توقف شدند و ما تعداد 40 دستگاه اتوبوس برای جابه جایی این مسافران به خوزستان را به محل اعزام کردیم؛ همچنین ‌جابه‌جایی مسافرانی ‌که در مسیر ریلی استان مرکزی بودند و به خطوط لرستان نرسیدند با ‌استان مرکزی است.

فرماندار شهرستان دورود بیان کرد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی و مصدومیت نداشت ولی مسیر ریلی جنوب - تهران تا اطلاع ثانوی مسدود است و درحال حاضر نیز کارشناسان و متخصصان مشغول تعمیر این مسیر هستند.

وی با اشاره به کهنه بودن خطوط ریلی استان لرستان تصریح کرد: عمر خطوط ریلی استان ‌به پایان رسیده و نیاز به بازسازی دارند که متاسفانه با وجود تاکیدات فراوان بر این موضوع، هنوز 90 کیلومتر این مسیر بازسازی نشده است.

نعمتی با اشاره به بالا بودن سوانح ریلی در استان لرستان عنوان کرد: در هفت ماه گذشته هفته حادثه ریلی داشته‌ایم که نشان دهنده وضعیت خطوط ریلی لرستان است و راه آهن کشور باید هرچه سریع‌تر این خطوط را بازسازی کند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 90 کیلومتر از خطوط ریلی شهرستان دورود نیاز به بازسازی دارد که 140 میلیارد تومان اعتبار برای این کار نیاز است.

منبع: تسنیم