۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰

اهدای اعضای بدن دختر 18 ساله زنجانی

مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: چهار عضو بدن دختر 18 ساله زنجانی به بیماران نیازمند اهدا شد.
کد خبر : ۲۰۰۷۰۸
صراط: رویا قهرمانی: اعضای بیمار مرگ مغزی به نام 'معصومه رستمی' 18 ساله ساکن شهرستان زنجان به دلیل تصادف در مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان بستری و به مرگ مغزی دچار شده بود پس از انجام مراحل مختلف به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی یادآورشد: پس از اطلاع از مورد مرگ مغزی این بیمار، اقدامات لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام و این اقدام خداپسندانه به اهدای چهار عضو این بیمار مرگ مغزی منتهی شد.

قهرمانی تصریح کرد: خانواده این مرحوم پس از تایید مرگ مغزی با آگاهی لازم برای اهدای عضو رضایت دادند.

مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی زنجان، تصریح کرد: کلیه ها و کبد و قلب این بیمار مرگ مغزی برای اهدا به بیماران نیازمند به بیمارستان سینا تهران انتقال داده شد.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال پنج مورد اهدای عضو در این استان به وقوع پیوسته که این روند در مقایسه با سالهای گذشته روند روبه رشدی داشته است.

به گزارش ایرنا، شبکه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی این استان از سال 87 آغاز به کار کرده و تاکنون 305 عضو بیماران مرگ مغزی به نیازمندان اهدا شده است.
منبع: ایرنا