۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳

آماری از دختران داعش به تفکیک کشورها

صفحه های اجتماعی از جمله فیسبوک در سرباز گیری زنان نقش مهمی دارند، زیرا در این صفحات عکس هایی از زنان در حال حمل سلاح و یا حتی در حالی که سر بریده در دست دارند، نشان داده می شود تا قدرت آنان به نمایش گذاشته شود.
کد خبر : ۲۰۰۷۱۵
صراط: افزایش تعداد زنان و دختران اروپایی به ویژه فرانسوی که به انگیزه پیوستن به گروه‌های تروریستی و تکفیری از خانه‌های خود فرار می‌کنند، مسئولان امنیتی این کشورها را بسیار نگران کرده است.

به نقل از روزنامه القدس العربی،  بیشتر سربازان زن داعش اتباع فرانسوی و انگلیسی و نیز آلمانی هستند، به عبارت دقیق تر یک چهارم سربازان زن این گروه تروریستی را فرانسوی‌ها تشکیل می دهند.

در این میان افزایش روز افزون شمار دختران و زنان اروپایی که به انگیزه پیوستن به گروه‌های تروریستی از خانه‌های خود فرار می‌کنند، مسئولان امنیتی این کشور را از این پدیده خطرناک بسیار نگران کرده است.

این در حالی است که از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه و  سربرآوردن گروه دولت اسلامی در عراق و شام – داعش- بسیاری از دختران نوجوان اروپایی با فرار از خانه‌های خود به این گروه تروریستی در سوریه ملحق شدند.

تحقیقات مرکز بین المللی مطالعات افراط گرایی و خشونت سیاسی کینگز در دانشگاه لندن حاکی از این است که دختران 14 تا 15 ساله برای ازدواج با تروریست‌های داعش به سوریه می روند، اما فقط تعداد اندکی از آنان سلاح در دست گرفته و در درگیری های مسلحانه شرکت می کنند.

اما روزنامه گاردین در این باره به نقل از سایت دختران مسلمان انگلیس نوشت: مطالعات کمی در مورد انگیزه زنان و دختران مسلمان برای ملحق شدن به داعش وجود دارد اما به هر حال این اقدام بر اساس  تعالیم دینی اسلامی صورت نمی گیرد بلکه این افراد به راحتی فریب خورده و به تصور شرکت در کارهای خیریه و یا انساندوستانه خانه‌های خود را ترک می‌کنند.

صفحه های اجتماعی از جمله فیسبوک در سرباز گیری زنان نقش مهمی دارند، زیرا در این صفحات عکس هایی از زنان در حال حمل سلاح و یا حتی در حالی که سر بریده در دست دارند، نشان داده می شود تا قدرت آنان به نمایش گذاشته شود.

یک چهارم سربازان زن داعش، فرانسوی هستند

به نوشته گاردین 25 درصد کل زنان غربی که به افراطی‌ها ملحق شده‌اند، فرانسوی هستند.

علاوه بر این دست کم 40 دختر آلمانی نیز برای پیوستن به داعش در عراق و سوریه خانه‌های خود را ترک کردند که کوچکترین آنان یک دختر 12 ساله است.

همچنین وزارت کشور اتریش اعلام کرد که  14 زن و دختر کم سن و سال از این کشور عازم خاورمیانه شدند تا به صف تروریست‌ها ملحق شوند.

همچنین منابع انگلیسی با یبان اینکه صدها زن و دختر برای ملحق شدن به افراد مسلح تکفیری در خاورمیانه از خانه های خود فرار می کنند، اعلام کردند این وضعیت کشورهایی که در تلاش برای مبارزه با تروریست هستند بیش از پیش نگران کرده است.

لوئیس کابریولی رئیس سابق سرویس امنیتی فرانسه گفت که زنان بیشتر به انگیزه در اختیار داشتن سلاح به تروریست‌ها ملحق می شوند، اما سرباز گیری آنان با تاکید بر لزوم بچه دار شدن و تربیت کودکان جهادی به منظور توسعه اسلام صورت می گیرد.

کارشناسان مبارزه با تروریست در انگلیس نیز شمار دختران و زنان انگلیسی را که به داعش ملحق شده‌اند 50 نفر اعلام و تاکید کردند که از این تعداد 10 نفر عازم سوریه شده‌اند و به احتمال زیاد در شهر الرقه واقع در شمال شرق این کشور به سر می‌برند.

ازدواج یکی از دلایل سربازگیری داعش است

اما پژوهشگران مرکز کینگز اعلام کردند که بیشتر دختران و زنانی که به داعش ملحق می شوند در گروه سنی بین 16 تا 24 سال قرار داشته و اغلب آنان تحصیلات دانشگاهی دارند و به سودای ازدواج و بچه دار شدن به صف گروه‌های تروریستی و تکفیری می‌پیوندند.

منبع: تسنیم