۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷

محور مذاکره پوتین و عبدالله دوم چه بود؟

رئیس‌جمهوری روسیه و پادشاه اردن امروز در مسکو با یکدیگر دیدار و در خصوص همکاری‌های دوجانبه، از جمله در زمینه انرژی و روند اوضاع در منطقه خاورمیانه، بخصوص در سوریه و عراق گفت‌وگو خواهند نمود.
کد خبر : ۲۰۰۷۵۰
صراط: به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با عبدالله دوم، پادشاه اردن که به دعوت وی و برای یک سفر کاری امروز وارد مسکو می‌شود، به بررسی همکاری‌های دو کشور در زمینه انرژی، روند اوضاع در سوریه، عراق و لیبی، با توجه به تلاش جامعه بین المللی برای مقابله با گروه‌های تروریستی و همچنین حل و فصل مناقشه بین فلسطین و اسرائیل را مورد بررسی قرار خواهد داد.
 
بر اساس این اطلاعات، در جریان دیدار ولادیمیر پوتین با پادشاه اردن در وهله نخست مسائل مربوط به روابط دوجانبه، با اولویت همکاری‌های دو کشور در زمینه انرژی، دورنمای طرح‌های مشترک در عرصه نفت و گاز، کشاورزی و زیرساختاری در کشور اردن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
علاوه بر این طرفین به تبادل نظر در خصوص مسائل و مشکلات منطقه خاورمیانه، از جمله اوضاع در سوریه و عراق، با توجه به تلاش بین المللی برای مقابله با گروه‌های تروریستی، بخصوص گروه داعش در خاک این دو کشور و البته بطور مرسوم روند حل و فصل مناقشه بین فلسطین و اسرائیل خواهند پرداخت.
 
لازم به یادآوری است که رئیس جمهوری روسیه و پادشاه اردن در ملاقات سال گذشته خود در ماه فوریه سال 2013 ، روند توسعه همکاری‌های نظامی-فنی، مشارکت روسیه در طرح‌هایی در زمینه‌های مختلف انرژی ، کشاورزی و همچنین نوسازی زیرساختارها در خاک اردن را مورد بررسی قرار داده و توافقاتی در این خصوص داشتند.
منبع: فارس