۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵

تعداد مشترکین وایمکس چقدر است؟

اصغریان با بیان اینکه پوشش سرویس وایمکس در کشور مطابق پروانه صورت گرفته است افزود: یکی از اپراتورها با تغییراتی که داشته به پوشش صد درصدی در مراکز استان‌ها رسیده است.
کد خبر : ۲۰۰۷۸۱
صراط: به گفته مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات رگولاتوری، تعداد مشترکان وایمکس در کشور به یک میلیون و دویست هزار مشترک رسیده و این رقم رو به افزایش است.
 
علیرضا اصغریان اظهار کرد: اپراتورهای دارای پروانه وایمکس مطابق پروانه، تعهدات خود را در پوشش سرویس وایمکس در کشور به نتیجه رسانده‌اند.
 
وی با اشاره به برخی اصلاحیه‌ها و الحاقیه‌های پروانه اپراتوری وایمکس، گفت: کمیسیون تنظیم مقررات در قالب «اصول حاکم بر تغییرات پروانه اپراتورهای وایمکس» نحوه ارتقای پروانه فعالیت این اپراتورها را بررسی و تصویب کرد.
 
مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: همچنین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای ارتقای پروانه اپراتورهای وایمکس متقاضی به ارائه فناوری‌های بالاتر از قبیل TD-LTE در کشور اقدام کرده است.
 
وی گفت: با انجام این اصلاحیه‌ها کیفیت سرویس وایمکس در کشور افزایش و همچنین هزینه‌های آن کاهش می‌یابد.
 
اصغریان با بیان اینکه پوشش سرویس وایمکس در کشور مطابق پروانه صورت گرفته است افزود: یکی از اپراتورها با تغییراتی که داشته به پوشش صد درصدی در مراکز استان‌ها رسیده است.
 
مدیر‌کل دفتر نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات با بیان اینکه ارائه نسل‌های سوم و چهارم به اپراتورهای تلفن همراه تاثیری در توسعه وایمکس در کشور نخواهد گذاشت، گفت: فناوری فیکس وایرلس برد بند (وایمکس) در جهان نشان داده که متقاضیان خود را داشته و توسعه موبایل برد بند (فناوری شبکه نسل سوم روی تلفن همراه) تاثیری روی تعداد مشترکان این فناوری ندارد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌تواند به اپراتورهای وایمکس متقاضی برای استان‌هایی که در آن حضور ندارند با شرایط مزایده قبلی اجازه فعالیت بدهد.

منبع: ایسنا