۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱

اظهارات مضحک نتایاهو درمورد سانتریفیوژ

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی خلاف واقع و مضحک ضمن بیان اینکه ایران نیازی به غنی‌سازی اورانیوم ندارد مدعی شد که سانتریفیوژ تنها برای ساخت بمب هسته‌ای بکار می‌رود.
کد خبر : ۲۰۰۸۳۰
صراط: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در گفتگو با رادیو ان‌پی‌آر گفت که اسرائیل و واشنگتن "رویکرد متفاوتی نسبت به خود تسلیحات هسته‌ای و قابلیت دستیابی به آنها در زمان کوتاه دارند."

وی در ادامه با اشاره به اینکه توافقنامه هسته‌ای مقبول از نظر اسرائیل توافقنامه‌ای است که در آن هیچ ظرفیت غنی‌سازی و هیچ سانتریفیوژی نداشته باشد، مدعی شد: "ایران [به غنی‌سازی] نیازی ندارد زیرا اکنون 17 کشور در جهان وجود دارند که دارای انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز هستند اما سانتریفیوژ ندارند. سانتریفیوژها تنها برای ساختن یک چیز به کار می‌روند: مواد سطح تسلیحاتی."

نتاینیاهو در ادامه گفت: "امیدوارم که توافق هسته‌ای تا جای ممکن به موضع ما نزدیک باشد."

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره پذیرش توافق احتمالی بین ایران و شش قدرت جهانی گفت: "بستگی به این دارد که چگونه باشد. من اغلب گفته‌ام، و شنیده‌ام که رئیس‌جمهور [اوباما] نیز همین را گفته است که عدم توافق بهتر از توافق بد است. و توافقی که به ایران ظرفیت دستیابی به تسلیحات هسته‌ای در مدت کوتاهی را بدهد توافقی بسیار بد است."

منبع: تسنیم