۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶

حمله داعش به کوبانی ناکام ماند

حمله عناصر گروهک تکفیری تروریستی داعش به جبهه شرقی شهر «عین العرب» (کوبانی) در شمال سوریه در نزدیکی مرز ترکیه ناکام ماند.
کد خبر : ۲۰۰۸۴۳
صراط: حمله عصر روز پنجشنبه عناصر گروهک «داعش» به بخش جنوب شرقی شهر «عین العرب» سوریه -که کُردها آن را کوبانی می‌نامند- ناکام ماند.

خبرنگار فارس روز پنجشنبه گزارش داد که هر چند شهر عین العرب و اطراف آن از صبح امروز، در مقایسه با روزهای گذشته شاهد روزی نسبتا آرام‌تر بود، اما درگیری‌های پراکنده در اطراف این شهر ادامه یافت.

تکفیری‌های داعش که گفته می‌شود تا دو الی سه کیلومتری این شهر کردنشین رسیده‌اند، دارای پیشروی یکسانی در جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق این شهر نیستند اما از جبهه شرقی به این شهر نزدیک‌تر شده‌اند و از همین جهت، امروز، حمله‌ای به سمت عین‌العرب انجام دادند، اما نیروهای مدافع کُرد موفق شدند این حمله را ناکام بگذارند.

در درگیری‌هایی که در بخش شرقی کوبانی رخ داد، شماری از عناصر داعش کشته شدند اما آمار دقیقی از تعداد آنان در دست نیست.

همچنین در درگیری‌های امروز در شرق شهر کوبانی، چند فروند تانک متعلق به داعش (غنیمت گرفته شده از قبل) و چند خودرو پیک‌آپ نابود شد.

اوضاع شهر محاصره شده عین العرب (کوبانی) به حدی وخیم شده است که هزاران نفر از این شهر به سمت شمال و مرزهای ترکیه فرار کرده‌اند و امروز عبدالله اوجالان، رهبر گروهک جدایی‌طلب «پ‌ک‌ک» که در مناطق کردنشین ترکیه فعالیت می‌کند و مدت‌هاست که در زندان ترکیه به سر می‌برد، دولت ترکیه را تهدید کرد که در صورت ادامه کشتار کردها توسط گروهک تروریستی داعش، مذاکرات با این دولت را متوقف می‌کند.

اوجالان امروز با انتشار بیانیه‌ای به دولت ترکیه که تلاش می‌کند برای حل مشکلات داخلی، کُردها را راضی نگاه دارد، هشدار داد: اگر این کشتارها بتواند به هدف خود برسد، فرآیند [مذاکرات] متوقف خواهد شد.

از طرف دیگر، پارلمان ترکیه امروز برای بررسی طرح دولت این کشور برای اعطای مجوز مداخله نظامی در خاک سوریه و عراق به بهانه مبارزه با گروهک داعش، تشکیل جلسه داد.

قرار است در این جلسه که گفته می‌شود اکثریت مطلق آن با حزب عدالت و توسعه به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور است، به طرح مداخله نظامی رأی مثبت بدهد.
منبع: فارس