۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
مدال طلا بر گردن شاگردان کواچ

والیبال ایران انحصار شرقی‌ها را شکست

تیم ملی والیبال ایران برای نخستین بار به مدال طلای بازی‌های آسیایی رسید تا برای نخستین بار در تاریخ مسابقات، مدال طلا از انحصار کره، چین و ژاپن خارج شود و به ایران بیاید.
کد خبر : ۲۰۰۹۶۲
صراط: تیم ملی والیبال ایران با پیروزی 3 بر یک مقابل ژاپن برای نخستین بار به مدال طلای بازی‌های آسیایی رسید. فشاری در کار نبود اما تنها افتخاری که والیبال ایران از میادین آسیایی در کارنامه نداشت، مدال طلای بازی‌های آسیایی بود. تیم ملی ایران در دوره گذشته این مسابقات که در گوانگژو برگزار شد با هدایت زنده‌یاد حسین معدنی با قدرت به فینال رسید اما در یک بازی عجیب و غریب 3 بر صفر به ژاپن باخت و نایب قهرمان شد.

حالا بازیکنان ایران بعد از 2 قهرمانی متوالی آسیا، 2 دو متوالی متوالی حضور در لیگ جهانی و کسب عنوان چهارم این رقابت‌ها و همچنین به دست آوردن مقام ششم مسابقات قهرمانی جهان، فقط و فقط برای کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی از لهستان به کره جنوبی رفتند. خستگی و انگیزه زیاد را می‌شد در تک‌تک حرکات بازیکنان ایران دید اما مدال طلا برای هیچکدام از آنها حتی برای کواچ که نخستیم میدان آسیایی خود را تجربه می‌کرد، قابل چشم پوشی نبود.

شکست کره جنوبی مقابل ژاپن و رسیدن این تیم به فینال، نوید بازی آسان‌تری به بازیکنان ایران می‌داد اما در یک فینال که برای هر دو تیم مهم است، بازی یک طرفه‌ای انجام نخواهد شد. ست اول بازی که با نتیجه 28 بر 26 به سود ایران تمام شد، این موضوع را تأیید کرد. شاگردان کواچ ست دوم را اما با نتیجه 19 بر 25 به حریف واگذار کردند تا در ست دوم با جدیت بیشتری 25 بر 19 برنده شوند. ست چهارم نیز با حساب 25 بر 19 به نفع ایرات تمام شد تا برای نخستین بار در تاریخ مسابقات، مدال طلا از انحصار کره، چین و ژاپن خارج شود و به ایران بیاید.

منبع: تسنیم