۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴

کشف 42 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز شرقی

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری 42 هزار و 185 لیتر سوخت قاچاق در مرزهای استان کشف شده است.
کد خبر : ۲۰۱۱۲۸
صراط:احمد شهرکی پیش‌ از ظهر امروز در نشست خبری ضمن گرامیداشت عید قربان اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی از 14 مهرماه آغاز و تا 20 مهرماه ادامه دارد.

وی به شعار هفته ناجا در سال جاری اشاره و تصریح کرد: شعار کلیدی هفته ناجا در سال جاری پلیس، تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار است.

بهره‌مندی 70 نفر از مزایای طرح آمایش سرزمینی در خراسان جنوبی

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت هفته ناجا در سطح استان پیش‌بینی شده است، گفت: در نخستین روز از هفته ناجا برگزاری مراسم صبحگاه مشترک در محل فرماندهی مرزبانی با شرکت نیروهای مسلح در تمام رده‌ها و تجلیل از کارکنان ساعی از جمله برنامه‌های هفته ناجا است.

شهرکی از اجرای طرح آمایش سرزمینی طی هفته ناجا در استان خبر داد و افزود: این طرح همه ساله اجرا و در این راستا تعدادی از سربازان غیربومی بعد از مدتی خدمت به محل سکونت خود برگشته و در آنجا مابقی خدمت خود را سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال در خراسان جنوبی 70 نفر از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.

برگزاری همایش مرزنشینان در نهبندان و گزیک به مناسبت هفته ناجا

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی گفت: برگزاری ورزش‌های رزمی و دفاع شخصی، برپایی نمایشگاه فعالیت‌های مرزبانی و برگزاری مسابقات ورزشی بومی محلی ویژه مرزبانان و مرزنشینان از دیگر برنامه‌های هفته ناجا در سطح استان است.

شهرکی با بیان این‌که خراسان جنوبی دارای 465 کیلومتر مرز خاکی با کشور افغانستان است، یادآور شد: همچنین در حال حاضر حدود 25 هزار نفر در حوزه استحفاظی مرزهای خراسان جنوبی زندگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: تجلیل از کارکنان مرزبانی، دعوت از چهره‌های ماندگار مرزبانی، کلنگ‌زنی و آغاز احداث پروژه‌ها، ارائه خدمات پزشکی و ویزیت رایگان مردم، اهدای خون توسط مرزبانان، برگزاری مسابقات تیراندازی کارکنان، برگزاری مسابقه علم و اندیشه و برگزاری همایش مرزنشینان در نهبندان و گزیک از دیگر برنامه‌های شاخص هفته ناجا در خراسان جنوبی است.

اجرای رزمایش عملیاتی به مناسبت هفته ناجا در خراسان جنوبی

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی از اجرای رزمایش عملیاتی در هفته ناجا خبر داد و افزود: انجام ملاقات‌های مرزی درجه یک و دو با همتایان پلیس مرزبانی افغانستان از دیگر برنامه‌های هفته ناجا در سطح استان است.

شهرکی با بیان این‌که خراسان جنوبی با داشتن 465 کیلومتر مرز خاکی با کشور افغانستان یکی از امن‌ترین مرزهای جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: انجام اقدامات لازم برای حفظ حقوق و تمامیت ارضی کشور و حفظ حقوق مرزنشینان، اجرای قوانین کشور و بین‌الملل در مرزها، رسیدگی و انجام اقدامات قانونی بر تمام حوادث مرزی و نظارت بر نصب علائم مرزی و ارائه پیشنهاد در این زمینه از جمله وظایف مرزبانان است که در مرزهای خراسان جنوبی به بهترین نحو اجرا شده و می‌شود.

وی با بیان این‌که از هفتم مهرماه سال گذشته تا پایان شهریورماه سال جاری یک‌تن و 310 کیلوگرم مواد مخدر در مرزهای استان کشف شده است، افزود: بیش‌از 90 درصد این مواد در عقبه مرز کشف شده است.

دستگیری 159 قاچاقچی مواد مخدر و سوخت در خراسان جنوبی

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در سال جاری 42 هزار و 185 لیتر سوخت قاچاق در مرزهای استان کشف شده است، یادآور شد: در مجموع 159 نفر در بحث مواد مخدر و قاچاق سوخت دستگیر شده‌اند.

شهرکی خاطرنشان کرد: همچنین در این راستا 139 خودرو و موتورسیکلت توقیف شده‌ است.

منبع: فارس