۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶

هدف اردوهاي جهادي از زبان سردار نقدی

رئيس سازمان بسيج مستضعفين، بازگو كردن خطبه غدير براي مردم را عامل از بين رفتن بسياري از شك و ترديدها دانست.
کد خبر : ۲۰۲۰۶۵
صراط: سردار محمدرضا نقدي، عصر چهارشنبه در مراسم تجليل از فعالان اردوهاي طرح هجرت در استان يزد با تبريك دهه امامت و ولايت و فرا رسيدن عيد غدير اظهار داشت: فلسفه غدير آن چيزي است كه ما امروز آن را به نام ولايت فقيه مي شناسيم.

وي خاطرنشان كرد: غدير فقط يك واقعه تاريخي نيست، عده‌ اي در همان غدير خلاصه شدند و فقط اين روز را قبول دارند كه آنها به خطبه غدير جفا كردند اما ما شيعيان نيز به سهم خود به غدير جفا كرده ايم.

سردار نقدي عنوان كرد: جفاي ما به اين دليل است كه خطبه غدير را بيشتر از "من كنت مولاه فهذا علي مولاه" نمي ‌دانيم در حالي كه اين خطبه سراسر حكمت و معنويت است و ائمه را يكايك نام مي‌ برد و از مردم مي ‌خواهد كه اين خطبه را حاضران به غايبان و پدران به پسران بگويند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين عنوان كرد: بازگو كردن و خواندن اين خطبه باعث مي‌شود كه بسياري از شك و ترديدها بريزد و اصل ولايت مورد توجه بيشتري قرار گيرد.

هدف اردوهاي جهادي ساختن جوان هايي است كه خود را صرف خدمت به خلق كرده اند

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري اردوهاي هجرت اظهار داشت: هدف اردوهاي جهادي در اصل ساختن مناطق محروم نيست بلكه اصل آن ساختن جوان‌ هايي است كه خود را صرف خدمت به خلق كرده‌ اند و اين فتح‌ الفتوح است.

سردار نقدي عنوان كرد: كسي كه مي‌ خواهد همه وجودش براي خدا باشد، بايد براي بريدن از ماديات دنيوي تمرين و جهاد كند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين خطاب به مسئولان اردوهاي جهادي بيان كرد: هر چه مي‌شود، كميت و كيفيت اردوهاي جهادي را افزايش دهيد و افراد مختلف را وارد اين اردوها كنيد تا همه لذت ترك لذت‌هاي دنيايي را تجربه كنند.

سردار نقدي يادآور شد: آثار ارزشمندي در اردوهاي جهادي نهفته است و به طور قطع دعاي خير محرومان، تا پايان عمر، جهادگران را بيمه مي ‌كند.

همه هدف خلقت تربيت انسانهاي جهادي است

وي ادامه داد: همه هدف خلقت براي اين است كه يك انسان جهادي به وجود بيايد، انساني كه خاك بي‌ارزش را تعالي دهد و اردوهاي جهادي طرح هجرت نيز حركتي در اين مسير است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين، حضرت علي (ع) هم كه به عنوان ولي مسلمين بعد از پيامبر خدا (ص) معرفي شده است، همه چيز را براي خدا مي ‌خواهد به نحوي كه نخلستان‌ ها و باغ‌ هاي بزرگ را آباد مي‌ كند اما خودش گرسنه است.

وي ادامه داد: همين اميرالمومنين (ع) همسري دارد كه باغ فدك او امروز 50 ميليارد تومان درآمد دارد اما وقتي به خانه همين بانو وارد مي ‌شود و مي‌گويد يا زهرا (س) غذايي داريم، مي ‌فرمود: اگر غذايي داشتيم شما را بر حسن و حسين (ع) ترجيح مي‌دادم و آنها نيز سه روز است كه گرسنه هستند.

سردار نقدي خاطرنشان كرد: در خانه آن حضرت آرامش نبود تا زماني كه محصول و درآمد اين باغ بين فقرا تقسيم شود و اين دقيقا مقابل لذت‌جويي و ثروت ‌اندوزي امروز دنياست كه عده ‌اي همه چيز را براي خود مي‌ خواهند.

فرمانده بسيج دانشجويي استان يزد نيز در اين مراسم با اشاره به فعاليت 33 گروه از دانشجويان بسيجي در اردوهاي جهادي استان يزد اظهار داشت: شناسايي مناطق محروم استان از طريق معاونت روستايي، ائمه جمعه و فرماندهان و ديگر افرادي كه بر موضوع اشراف داشتند، انجام شد.

منبع: مهر